راه‌اندازی خط اتوبوس تندرو از سه‌راه درچه تا پایانه جی

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: خط اتوبوس تندرو از سه‌راه درچه تا پایانه جی در شرق اصفهان با مسیری به طول ۱۸ کیلومتر و اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان در آستانه بهره‌برداری قرار دارد.

به گزارش ایمنا، حسین حق‌شناس اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان که با هدف خدمت به مسافران درون‌شهری و ایجاد پایانه ترکیبی درون‌شهری و برون‌شهری در پایانه جی به بهره‌برداری می‌رسد، راه‌اندازی خط اتوبوس تندرو از سه‌راه درچه تا پایانه جی است.

وی با بیان اینکه این پروژه از فروردین ۱۴۰۰ آغاز شده است و پس از ۱۵ ماه در آستانه بهره‌برداری قرار دارد، افزود: این خط اتوبوس تندرو ۱۸ کیلومتر مسیر را طی می‌کند و با عبور از بعضی خیابان‌های مرکزی، به مقصد پایانه مسافربری جی در شرق اصفهان می‌رسد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به جزئیات هزینه‌های این پروژه، اظهار کرد: برای این پروژه بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است که برخی از این هزینه‌ها شامل هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه ساخت ایستگاه‌ها، شش میلیارد تومان هزینه زیرسازی مسیر و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه تجهیزات ترافیکی است.

وی با بیان اینکه برای این خط ۲۵ دستگاه اتوبوس در نظر گرفته شده است، خبر داد: تبادل مسافر با خطوط یک، ‬ دو‬ و‬ سه‬ اتوبوس تندرو، ‏ تبادل مسافر با خط یک مترو و تبادل مسافر با خطوط پر مسافر شمالی جنوبی از مزایای این خط است.

حق‌شناس درباره دیگر مزایای این خط، گفت: این خط باعث‏ اتصال شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز شهر اصفهان به یکدیگر تنها با یک تبادل می‌شود و ارتباط مسافران درون‌استانی و برون‌شهری به مرکز شهر توسط خط تندرو و رونق پایانه مسافربری جی را فراهم می‌کند.

وی‬ ادامه‬ داد: ‬ ‏توسعه برمبنای حمل‌ونقل عمومی، توسعه حمل‌ونقل ترکیبی و استفاده از ظرفیت موجود جهت خدمات‌دهی بهتر به مسافران و رانندگان از دیگر ویژگی‌های این پروژه است.

کد خبر 588631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.