افتتاح ایستگاه شماره ۷ آتش‌نشانی شهر زنجان

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: زنجان نیازمند ۱۰ ایستگاه آتش‌نشانی است و تامین تجهیزات مورد نیاز آتش‌نشانی توجه و همت مسئولان را می‌طلبد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر فضلی امروز شنبه_بیست‌وپنجم تیرماه_ در آئین افتتاح ایستگاه شماره هفت آتش‌نشانی شهر زنجان با بیان اینکه این مرکز با هدف آموزش شهروندمحور به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: تمام استان‌ها مرکز آتش‌نشانی آموزش‌محور را به منظور آشنایی شهروندان با شغل آتش‌نشانی راه‌اندازی کرده‌اند و با همت شهرداری این مرکز در زنجان نیز احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه این مرکز به مساحت ۱۳۰۰ متر با زیر بنای ۷۰۰ مترمربع به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: این ایستگاه مناطق فازهای یک تا پنج گلشهر کاظمیه را تحت پوشش قرار می‌دهد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان خاطرنشان کرد: شهردار و شورای شهر طی بازدیدهای مکرری که از ایستگاه‌های آتش‌نشانی داشتند برای احداث سه مرکز دیگر نیز برنامه‌ریزی انجام دادند.

امیرفضلی از اقدامات انجام شده برای خرید خودرو فوماتیک سنگین و دو خودرو شاسی خبر داد و اضافه کرد: سازمان با رویکرد آموزش غواصی، آموزش شهروندی و آموزش کودکان اقدام به احداث این مرکز می‌کند.

وی با بیان اینکه ارتقای ایستگاه‌ها و کلنگ‌زنی دو ایستگاه دیگر در دستور کار است و اتاق مانیتوریتگ دهه فجر امسال افتتاح می‌شود، تاکید کرد: ۲۵ خودروی سبک و سنگین اوورهال شده و آماده خدمات‌رسانی به شهروندان است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با بیان اینکه تأمین ایمنی بازار زنجان در دستور کار بوده و ارزیابی ریسک بازار به عنوان مصوبه تقدیم شورا شده است، تاکید کرد: خرید تجهیزات و بی‌سیم برای کارکنان در صورت تأمین منابع مالی محقق می‌شود.

امیرفضلی با بیان اینکه سه نفر از کارکنان در دوره غواصی از آموزش‌دهندگان دوره در سطح ملی هستند، تصریح کرد: بودجه سازمان در سال جاری ۶۸ میلیارد تومان بوده است که این رقم با میزان بودجه شهر قزوین برابری می‌کند.

وی تاکید کرد: یک ریال بدهی نداریم، ایمن کردن ساختمان‌ها و احداث ساختمان‌های ایمن رویکرد سازمان است و تیم‌های آتش‌نشانی همیشه پای کار هستند.

سازمان آتش‌نشانی نردبان ندارد!

منصور مرادلو رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نیز با بیان اینکه سازمان آتش‌نشانی باید ۱۰ ایستگاه داشته باشیم، گفت: شهرک گلشهر کاظمیه نیازمند دو مرکز است و با افزایش جمعیت در این منطقه ایجاد ایستگاه‌های بیشتر ضروری است.

وی با اشاره به تلاش‌های آتش‌نشانان، افزود: در حق آتش‌نشانان ظلم شده است، کارکنان مطالبه به حق دارند و باید امنیت روحی روانی آنان تأمین شود.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه با بیان اینکه تعاونی گلشهر بیش از ۹ میلیارد تومان به احداث ایستگاه مرکز کمک کرده است، ادامه داد: شهری چون کرج ده‌ها نردبان دارد، اما سازمان آتش‌نشانی زنجان برای تأمین یک نردبان با مشکل مواجه است؛ زمانی که مجوز احداث ساختمان ده تا ۱۲ طبقه را می‌دهیم باید به فکر تأمین ایمنی آن نیز باشیم.

مرادلو با تاکید بر اینکه مسئولان استانی باید همت مضاعفی برای تأمین ماشین‌آلات آتش‌نشانی به کار بگیرند، تصریح کرد: سازمان آتش‌نشانی کمبود نیروی انسانی دارد و نیازمند ۸۰ نیروی جدید است. ایستگاه شماره هفت آتش‌نشانی نیازمند ۱۸ آتش‌نشان است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان تصریح کرد: زنجان تبدیل به کارگاه شده و پروژه‌های عمرانی با سرعت و جدیت بیشتری ادامه پیدا کرده است، شورای شهر نیز راه را برای اجرای مصوبات هموار کرده است.

مرادلو اضافه کرد: جدیت شهردار برای آسفالت‌ریزی تنها با تأمین منابع میسر نشده، بلکه اهتمام ویژه شهردار برای این منظور ستودنی است.

کد خبر 588574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.