توسعه نخستین شهرک بازیافت کشور در سمنان

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند و تبدیل مواد شهری شهرداری سمنان از توسعه نخستین شهرک بازیافت کشور در این شهر خبر داد.

مجتبی اعوانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، از پیگیری ایجاد فاز دوم شهرک بازیافت (اولین شهرک بازیافت کشور) خبر داد و اظهار کرد: برای ایجاد صنایع تبدیلی بازیافت نیز اقداماتی انجام شده است.

وی افزود: شهرک بازیافت سمنان به عنوان اولین و بزرگ‌ترین شهرک در حوزه جمع‌آوری پسماندها در کشور، فعالیت خود را از سال ۱۳۹۸ آغاز کرد و فعالیت این شهرک، تأثیر بسیار زیادی در بهبود سیمای بصری شهر و ساماندهی مراکز بازیافت حاشیه و درون‌شهر داشته است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند و تبدیل مواد شهری شهرداری سمنان خاطرنشان کرد: در این شهرک بیست هکتاری ۱۱۰ غرفه ضایعات مختلف را در گروه‌های آهن‌آلات، کاغذ و کارتن و پلاستیک و ظروف پت جمع‌آوری می‌کنند.

اعوانی با اشاره به پیگیری ایجاد فاز دوم شهرک بازیافت، اضافه کرد: مساحت فاز دوم ۲۰ هکتار می‌باشد که مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

وی تصریح کرد: امیدواریم با حمایت‌های مسئولان کشوری و استانی شاهد دستیابی و گسترش صنایع تبدیلی در فاز سوم بیست هکتاری شهرک باشیم.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند و تبدیل مواد شهری شهرداری سمنان گفت: جمع‌آوری و ساماندهی یک‌هزار و ۱۷۰ تن پسماندهای خشک، جمع‌آوری و امحای ۹ هزار تن زباله تَر و جمع‌آوری و امحای ۱۳۵ تن زباله عفونی از عمده‌ترین فعالیت‌های کارکنان سازمان مدیریت پسماند و تبدیل مواد شهری شهرداری سمنان در سه ماهه اول سال جاری بوده است.

کد خبر 588550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.