کالاهای مورد نیاز شهرداری از طریق بورس کالا خریداری شود

معاون مالی و اقتصاد شهری شهردار تهران گفت: کالاهای مورد نیاز شهرداری باید از طریق بورس کالا خریداری شود که این موضوع، موجب حذف واسطه‌ها و تسریع در تامین و تحویل کالا می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، ابوالفضل فلاح اظهار کرد: ۱۴ هزار و ۴۰۰ تن قیر توسط شرکت سرمایه‌گذاری شهر از بورس کالا خریداری شد که این اقدام با روش‌های اتخاذ شده توسط شرکت سرمایه‌گذار شهر و با حمایت‌ها و تسریع در پرداخت‌ها و تخصیص اعتبارات لازم توسط معاونت مالی و اقتصاد شهری، ۲۷۵ میلیارد ریال صرفه‌جویی داشته است.

وی با بیان اینکه برنامه خرید کالاهای مورد نیاز شهرداری از طریق بورس کالا و صرفه‌جویی حاصل از آن در دستور کار است، گفت: این اقدام باعث حذف واسطه‌ها از مسیر خریدهای شهرداری و تسریع در تأمین و تحویل کالاها، مصالح و افزایش فضای رقابتی و شفافیت حداکثری شده است.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهردار تهران افزود: خریدها توسط شرکت سرمایه‌گذاری شهر که دارای بالاترین رتبه انضباط مالی و شفافیت در شهرداری تهران است، انجام می‌شود و تأمین مالی آن توسط معاونت مالی شهرداری صورت می‌گیرد که مزایای خرید از بورس کالا شفافیت، حذف واسطه‌ها و صرفه‌جویی در هزینه‌ها و ایجاد فضای رقابتی و حضور تولید کنندگان بدون واسطه است.

وی با بیان اینکه طی دو ماه گذشته تاکنون ۱,۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار توسط معاونت مالی و اقتصاد شهری تخصیص یافته و هزینه شده است، افزود: شهرداری تهران توانسته است با کاهش حدود ۱۸ درصد قیمت، قیر خریداری شده از بورس را با ۲۷۵ میلیارد ریال صرفه‌جویی بیشتر خریداری کند.

فلاح با تاکید بر اینکه به جز خرید قیر، خرید میلگرد و سه پارت سیمان، یکی دیگر از اقدامات شهرداری بوده و صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای همراه داشته است، افزود: تغییر نگرش و ایجاد وحدت رویه در دوره جدید شهرداری تهران نسبت به ایفای به موقع تعهدات به تأمین کنندگان و فروشندگان کالا در بورس، باعث ترغیب همکاری با شهرداری تهران شده است.

کد خبر 588505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.