مصائب و مشکلات تشکیل یک وزارتخانه جدید

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: قائم‌مقام وزیر در امور بازرگانی با اختیارات تمام می‌تواند مانند یک وزارتخانه عمل کند، زیرا تشکیل وزارتخانه موانع و مشکلاتی را به همراه دارد.

حسین انواری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: در صورتی که وزیر صمت، معاونان توانمند داشته باشد و تفویض اختیار کند در این صورت می‌تواند کار بازرگانی را ساماندهی کند.

وی با بیان اینکه قائم‌مقام وزیر در امور بازرگانی با اختیارات تمام می‌تواند مانند یک وزارتخانه عمل کند، ادامه داد: این در حالی است که از توسعه سازمان‌های اداری پیشگیری شده است. در حال حاضر در سازمان‌های دولتی با افزایش نیرو مواجه هستیم، در برخی ارگان‌ها نیرو وجود دارد اما نیروی مناسب نیست که باید متناسب‌سازی صورت بگیرد.

این فعال سیاسی اصولگرا خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط موجود اگر وزیر صمت توانمندی داشته باشد و قائم‌مقام خود را هدایت و راهبردی و تفویض اختیار کامل کند و حوزه بازرگانی را با این قائم مقام ساماندهی کند نسبت به اینکه وزارتخانه دیگر تشکیل شود ارجحیت دارد، زیرا تشکیل وزارتخانه موانع و مشکلاتی را به همراه دارد.

انواری با بیان اینکه تفکیک وزارتخانه از نظر ساختاری یک بحث سیاسی است، گفت: اگر وزیر توانمندی‌های لازم را داشته باشد در روند استیضاح قرار نمی‌گیرد. ورود به مسائل سیاسی و ساختاری ضررهایی دارد که جبران‌پذیر نخواهد بود.

به گفته وی، اگر وزیر صنعت، معدن و تجارت فعلی به دلایل مختلف از جمله بهانه تفکیک وزارتخانه یا مسائل دیگر کنار زده شود، مطلوب نخواهد بود.

این فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: این یک اصل است که اگر سازمان‌های اداری ادغام شوند موفق‌تر خواهیم بود اما هرچقدر سازمان‌ها بیشتر تفکیک شوند نظام تصمیم‌گیری به هم می‌خورد.

وی اضافه کرد: برای یک امر اجتماعی یا شهری ارگان‌های مختلف تصمیم‌گیر هستند و به نوعی تصمیم‌گیری توزیع شده است، به همین دلیل با مشکل برخورد می‌کنیم اما اگر نظام تصمیم‌گیری براساس نیاز تنظیم شود، مطلوب خواهد بود.

کد خبر 588490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.