تصمیم عجیب شهردار خوانسار درباره متوفیانی که خودکشی کرده‌اند+ پاسخ مسئولان

شهروندان خوانسار نسبت‌به تصمیم شهردار مبنی بر ممنوعیت برگزاری مراسم برای متوفیانی که خودکشی کرده‌اند، معترض هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی احمدی درخصوص متوفیانی که خودکشی کرده‌اند، تصمیم عجیبی گرفته است. وی طی مکاتبه‌ای با مسئول خدمات شهری شهرداری خوانسار، برگزاری مراسم ترحیم برای افرادی که به‌دلیل خودکشی فوت شده‌اند را در بهشت فاطمیه بدون دلیل و ذکر منبع قانونی، ممنوع اعلام کرد.

شهردار خوانسار، طی مکاتباتی با چاپخانه بنر و نصاب داربست، نصب داربست و چاپ بنرهایی با ابعاد دو در سه و سه در چهار را در این شهر ممنوع اعلام کرد.

مردم خوانسار با توسل به گفته آیت‌الله «صافی‌گلپایگانی» مبنی بر اینکه خودکشی از گناهان کبیره است، اما شرکت در مراسم تشییع و ترحیم کسی که خودکشی کرده مانعی ندارد، می‌گویند که این اقدام شهرداری برخلاف قوانین است؛ خانواده متوفی مراسم ترحیم را کجا برگزار کنند؟

عده‌ای از شهروندان شهر خوانسار در تماس با خبرگزاری ایمنا، نسبت به این وضعیت اعتراض دارند و خواهان رسیدگی فوری مسئولان شهر هستند.

شهروندان می‌توانند مشکلات خود را از طریق تماس با شماره تلفن ۸_۳۵۵۴۴۱۱۲ در اختیار این رسانه قرار دهند؛ دستگاه‌ها و نهادهای مسئول نیز می‌توانند برای پاسخ‌گویی به شهروندان از همین طریق اقدام کنند.

ممنوعیت برگزاری مراسم ترحیم براساس مصوبه شورای تأمین شهرستان بوده است

مهدی احمدی، شهردار خوانسار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در این خصوص اظهار کرد: با توجه به اینکه مصوبات شورای تأمین شهرستان برای شهرداری خوانسار لازم‌الاجرا است، براساس مصوبه شورای تأمین شهرستان مراسم ترحیم برای افرادی که به دلیل خودکشی فوت می‌شوند در بهشت فاطمیه ممنوع اعلام شده و شهرداری نیز پیرو این مصوبه تصمیم گرفته است.

وی افزود: مراسم ترحیم افرادی که به‌دلیل خودکشی فوت شده‌اند در مساجد شهرستان مانعی ندارد.

شهردار خوانسار با اشاره به ممنوعیت نصب بنر افراد متوفی در شهر خوانسار، خاطرنشان کرد: نصب بنر افراد متوفی در سطح شهر و کوچه‌ها، چهره شهر را نازیبا می‌کند؛ در این زمینه مکاتباتی با چاپخانه بنر و نصاب داربست انجام دادیم تا بنر برای متوفیان چاپ نشود.

احمدی با تأکید بر لزوم آسیب‌شناسی ریشه‌ای در علل خودکشی در شهرستان از سوی دستگاه‌های مربوطه، تصریح کرد: خانواده‌ها نسبت به عملکرد فرزندانشان مراقبت بیشتری انجام دهند.

وی با بیان اینکه شهرداری خوانسار از ابتدای سال‌جاری تاکنون برنامه‌های مفرحی در مناسبت‌های مختلف بدون مشارکت دیگر دستگاه‌ها برای شهروندان برگزار کرده است، گفت: شهرداری در راستای پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان ۵۰ عنوان کلاس در فرهنگسرای خانواده برگزار کرده است.

دلیل ممانعت از برگزاری مراسم رفتارهای هنجارشکنانه است

با توجه به پاسخ شهردار خوانسار، خبرنگار ایمنا در گفت‌وگوی تلفنی با عباسعلی علی‌خاصی، فرماندار خوانسار پیگیر موضوع شد. وی در این خصوص اظهار کرد: برگزاری مراسم ترحیم برای افرادی که به علت خودکشی یا هر دلیل دیگری فوت شده‌اند مانعی ندارد و طبق نظر علما و عرف جامعه، برگزاری مراسم ترحیم و طلب مغفرت برای متوفیان از کارهای خیری است که در همه شهرها انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی دو مورد هنجارشکنی در بعضی مراسم در بهشت فاطمیه سلام الله علیها که در مجاورت آرامستان قرار دارد اتفاق افتاده بود؛ لذا اقدام اخیر شهرداری، ممانعت از برگزاری مراسم غیر متعارف در بهشت فاطمیه شهر خوانسار به دلیل رفتارهای هنجارشکنانه و به منظور رعایت حرمت دیگر خانواده‌های داغدار است.

کد خبر 588488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.