۳۰ درصد از ظرفیت تولید برق اصفهان غیرفعال است

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان با بیان اینکه درمجموع ظرفیت اسمی تولید نیروگاهی در استان ۵,۸۸۷ مگاوات است، گفت: با توجه به محدودیت‌های منابع آبی، فقط ۷۳ درصد از ظرفیت نیروگاهی استان برق تولید شده و به شبکه وارد می‌شود.

سیدمحمدرضا نوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در روز بیست‌وچهارم تیرماه، با توجه به خنک‌تر شدن هوا میزان مصرف کاهش یافت و اوج مصرف روز در ساعت ۱۴:۰۳ بوده است که ۴,۶۸۹ مگاوات برق در استان اصفهان تولید، ۴,۶۸۳ مگاوات برق مصرف و فقط شش مگاوات برق از شبکه سراسری به شبکه توزیع برق اصفهان وارد شد.

وی افزود: اوج مصرف شب در این تاریخ، ساعت ۲۱:۲۸ بوده است که ۴,۳۱۲ مگاوات برق تولید، ۴,‌۹۲۲ مگاوات برق مصرف و ۶۱۰ مگاوات برق از شبکه سراسری به شبکه توزیع برق استان اصفهان وارد شد.

سخنگوی توزیع برق استان اصفهان گفت: در حوزه برق‌منطقه‌ای استان اصفهان نیروگاه‌های برق آبی شامل نیروگاه اصفهان، زاینده‌رود، کارون۴ و کوهرنگ است که در زمان پیک بار نسبت به ظرفیت اسمی خود تولید کمتری دارند زیرا با محدودیت منابع آبی مواجه هستند.

نوحی اضافه کرد: در نیروگاه اصفهان، قدرت عملی ۸۳۰ مگاوات و میزان تولید در پیک بار روز بیست‌وچهارم تیرماه ۶۸۱ مگاوات بوده، همچنین قدرت عملی نیروگاه زاینده رود ۵۴ مگاوات و میزان تولید آن در پیک بار همان تاریخ، ۳۳ مگاوات بوده است. در نیروگاه کوهرنگ که قدرت عملی ۳۹ مگاواتی دارد، در ساعت پیک بار فقط هفت مگاوات برق تولید شده و نیروگاه کارون۴ با ظرفیت هزار مگاوات در این ساعت برقی تولید نکرده است.

وی ادامه داد: ظرفیت نیروگاه کاشان ۴۸۴ مگاوات و میزان برق تولیدی آن در پیک بار ۴۱۴ مگاوات بوده است. همچنین نیروگاه زواره با ظرفیت ۴۸۴ مگاوات در ساعت پیک بار ۴۱۷ مگاوات برق تولید کرده است. علاوه بر این موارد، نیروگاه شهید منتظری نیز با ظرفیت ۱,۵۶۸ مگاوات در این ساعت ۱,۵۳۵ مگاوات برق تولید کرده است و در نیروگاه جنوب اصفهان که ۷۰۵ مگاوات ظرفیت دارد نیز ۶۹۱ مگاوات برق تولید شده است.

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان گفت: در استان اصفهان نیروگاه هسا نیز ۴۴ مگاوات ظرفیت داشته و در ساعت پیک بار ۴۳ مگاوات برق تولید کرده است. همچنین در نیروگاه اختصاصی ذوب آهن ۱۵۴ مگاوات، نیروگاه اختصاصی فولاد مبارکه ۲۴۳ مگاوات و در نیروگاه اختصاصی کویرزدایی ۹۴ مگاوات برق تولید شده است.

نوحی با بیان اینکه درمجموع ظرفیت اسمی تولید نیروگاهی در استان اصفهان ۵,۸۸۷ مگاوات است، تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های منابع آبی، فقط ۷۳ درصد از ظرفیت نیروگاهی استان برق تولید شده و به شبکه وارد می‌شود.

کد خبر 588479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.