آزادسازی گلوگاه‌های منطقه ۳ با ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با اشاره به تراکم بافت تاریخی و فرسوده در محدوده این منطقه، گفت: میزان اعتبار آزادسازی گلوگاه‌های سطح این منطقه به ۳۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

محمدباقر کلاهدوزان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به تراکم بافت فرسوده و تاریخی در منطقه سه، امکان عبور و مرور در بعضی نقاط دچار مشکل شده است، زیرا این گذرها متناسب با دوران قدیم اجرا شده است و در این محدوده عملیات تعریض گذرها به دلیل میراثی بودن ابنیه‌، امکان‌پذیر نیست.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری باید به منظور تسهیل در عبور و مرور گلوگاه‌های پرترافیک محله‌ها را شناسایی و نسبت به آزادسازی آن اقدام کند، افزود: در سال جاری ۱,۶۰۷ میلیارد ریال اعتبار برای تملکات منطقه سه شهرداری در نظر گرفته شده است که در این راستا با اجرای طرح‌های مصوب و احداث پروژه‌های تعریف شده، ابتدا باید آزادسازی ملک انجام و سپس عملیات عمرانی آغاز شود.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با بیان اینکه بعضی پروژه‌ها در سال گذشته آزادسازی شده است، اما تکمیل آن در برنامه‌های سال جاری رقم خورده است، ادامه داد: آزادسازی پارکینگ شهدا، قطار شهری، طرح تعریض گذر و گلوگاهی، گذر گلزار، میدان جلوخان، آتش‌نشانی، پارکینگ مجتمع تجاری جعفری و گذر آقا نورالله نجفی از جمله پروژه‌های آزادسازی شده سال جاری این منطقه است.

وی تصریح کرد: در بررسی و جلسات مکرر مدیران شهری، مطالعاتی سال گذشته در سطح محلات منطقه سه انجام شد و اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریالی ویژه آزادسازی گلوگاه‌ها در دو محله دردشت و امامزاده اسماعیل اختصاص یافت که با احتساب این رقم، میزان آزادسازی گلوگاه‌های سطح منطقه سه شهرداری به ۳۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

کلاهدوزان با اشاره به پیشرفت میزان آزادسازی پروژه‌ها در سال جاری، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۰۷ میلیارد ریال اعتبار برای آزادسازی پروژه‌های این منطقه از جمله پروژه‌های پارکینگ شهدا، قطار شهری و گلوگاه‌های سطح منطقه هزینه شده است که امیدواریم تا پایان سال جاری، روند مناسبی را در انجام آزادسازی‌ها داشته باشیم.

کد خبر 588469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.