آتش‌نشانی تالش نیازمند نیروی انسانی و تجهیزات است

رئیس واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تالش گفت: آتش‌نشانی این شهر، نیازمند نیروی انسانی و تجهیزات است‌.

محمدرضا خورشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تالش با ۲۵ نیروی انسانی و پنج خودروی اطفای حریق و یک تانکر آب‌رسان در دو ایستگاه فعالیت می‌کند.

وی افزود: با توجه به اینکه بخش زیادی از جنگل‌های هیرکانی و منابع طبیعی در تالش واقع شده است، بنابراین بسیاری از عملیات اطفای حریق آتش نشانان در خارج از محدوده شهری، در ییلاقات و روستاهای بخش مرکزی تالش انجام می‌شود.

رئیس واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تالش، کمبود تجهیزات آتش‌نشانی و خودرو اطفای حریق را یکی از مشکلات مهم آتش‌نشانی این شهر دانست و تصریح کرد: درحال‌حاضر خودروهای اطفای حریق شهر تالش فرسوده شده و واحد آتش نشانی نیازمند داشتن حداقل یک نردبان آتش‌نشانی، یک خودرو امداد و نجات و یک خودرو سبک و دستگاه تنفسی است.

خورشیدی تاکید کرد: با وجود سال‌ها پیگیری‌های انجام شده، توسط شهرداران و مسئولان وقت شهر تالش از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برای دریافت نردبان آتش‌نشانی، اما هنوز این خواسته واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تالش محقق نشده است.

وی با بیان اینکه شهرداری تالش به لحاظ مالی توانایی خرید نردبان آتش‌نشانی را ندارد و تهیه این خودرو نیازمند تخصیص بودجه ملی است، خاطرنشان کرد: با خرید نردبان اطفای حریق برای واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تالش، مشکلات عملیات‌های اطفای حریق در ساختمان‌های بلندمرتبه در غرب گیلان تا حدود زیادی رفع می‌شود و دیگر نیاز به حضور نردبان آتش‌نشانی شهر رشت در این منطقه نخواهد بود.

رئیس واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تالش با بیان اینکه البسه، لوازم و تجهیزات آتش‌نشانی بعد از مدتی استفاده، فرسوده شده و باید حتماً نوسازی شود، اضافه کرد: امکانات و تجهیزات آتش‌نشانی شهر تالش همیشه با تأخیر خریداری و نوسازی می‌شود.

خورشیدی با بیان اینکه واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تالش نیازمند نیروی انسانی است، گفت: درحال‌حاضر شرایط استخدام آتش‌نشانان رسمی از طریق برگزاری آزمون وجود ندارد و شهرداری مجبور به بکارگیری نیروهای شرکتی است، بنابراین به منظور کاهش دغدغه آتش‌نشانان، تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به رسمی باید در اولویت مسئولان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دو سال پیش، کلنگ‌زنی احداث ایستگاه سوم آتش‌نشانی شهر تالش در بلوار ولیعصر (عج) روبروی ترمینال مسافربری توسط مسئولان انجام شد، اما هنوز احداث این ایستگاه بلاتکلیف مانده است، افزود: در صورت احداث ایستگاه سوم آتش نشانی در تالش، باید نیروی انسانی، تجهیزات و ماشین‌آلات آن تأمین شود.

کد خبر 588437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.