علائم خطرناک زیرسویه‌های جدید امیکرون چیست؟

گزارش‌های ارائه شده نشان می‌دهد که بدترین نشانه زیرسویه‌های جدید امیکرون، گلو درد شدید است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با ظهور زیرسویه جدید BA.5 تعداد مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ افزایش یافته است؛ این زیرسویه قادر است آنتی‌بادی ناشی از عفونت قبلی یا دریافت واکسن کرونا را از بین ببرد. حتی افرادی که پیش از این به سویه‌های فرعی BA.1 و BA.2 آلوده شده بودند نیز در معرض ابتلاء به زیرسویه‌های BA.4 و BA.5 قرار دارند. در حالی که زیرسویه BA.5 با شدت زیادی در حال گسترش است، شدت آن در مقایسه با سویه‌های اولیه ویروس کرونا کمتر است.

بدترین علائم زیرسویه‌های جدید امیکرون

علائم زیرسویه‌های BA.4 و BA.5 شبیه به سویه‌های قبلی امیکرون است؛ افراد مبتلا سریع‌تر بهبود پیدا می‌کنند و شدت بیماری به میزان سویه‌های قبلی ویروس کرونا نیست. بدترین نشانه زیرسویه‌های جدید امیکرون گلودرد شدید است. به نظر می‌رسد که زیرسویه BA.5 در مرحله اول بر دستگاه تنفسی فوقانی تأثیر می‌گذارد و با علائمی مانند گلودرد و گرفتگی بینی همراه است. این زیرسویه جدید در مقایسه با انواع قبلی ویروس کرونا، تأثیر کمتری بر ریه‌ها می‌گذارد.

درمان گلودرد ناشی از بیماری کووید -۱۹

اگر به گلودرد ناشی از بیماری کووید -۱۹ مبتلا شدید باید پیش از مصرف داروهای مسکن با پزشک خود مشورت کنید. ازآنجاکه گلودرد جز علائم رایج بیماری کووید -۱۹ است، لازم است در صورت مشاهده آن، آزمایش کرونا انجام دهید و خود را ایزوله کنید تا خطر انتقال بیماری به دیگران کاهش پیدا کند. همچنین، توصیه شده است که از رژیم غذایی سالم پیروی کنید و مایعات کافی بنوشید. غرغره کردن با آب نمک، نوشیدن آب ولرم یا چای با عسل می‌تواند به تسکین درد کمک کند.

علائم سویه امیکرون ویروس کرونا

دیگر علائم سویه امیکرون به جز گلو درد، شامل سرفه، خستگی، احتقان و آبریزش بینی می‌شود که شبیه علائم مربوط به آلرژی است، زیرا سیستم ایمنی قادر است با ویروس در نقاط ورودی آنکه معمولاً ناحیه بینی است، مبارزه کند. آلوده شدن به ویروس کرونا یا واکسینه شدن در برابر بیماری کووید -۱۹، به سیستم ایمنی آموزش می‌دهد که بدون تحت فشار قرار دادن بدن، نسبت به ویروس واکنش نشان می‌دهد. همچنین، از نفوذ بیشتر ویروس کرونا به ریه‌ها جلوگیری می‌کند.

کد خبر 588367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.