ارائه بیش از ۱۵۰ هزار خدمات درمانی از ابتدای مراسم حج تاکنون

رئیس جمعیت هلال‌احمر از ارائه ۱۵۰ هزار و ۷۶۴ مورد انواع خدمات درمانی از ابتدای مراسم حج تاکنون به حجاج خبر داد.

به گزارش ایمنا، پیرحسین کولیوند در تشریح جزئیات ارائه خدمات پزشکی و درمانی به حجاج ایرانی در کشور عربستان، اظهار کرد: تیم مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر با حضور در مکه مکرمه و مدینه منوره از روز ۲۶ خرداد تا عصر روز گذشته ۲۳ تیرماه، ۱۵۰ هزار و ۷۶۴ مورد خدمات درمانی به حجاج ایرانی ارائه کرده است که از این تعداد، ۴۷ هزار و ۶۸۶ مورد، ویزیت در درمانگاه‌ها و ۱۲ هزار و ۶۱۱ مورد نیز خدمات ویزیت تخصصی به زائران بوده است. همچنین در این مدت ۴۵ هزار و ۸۶۵ نسخه در درمانگاه‌ها و ۱۱ هزار و ۴۰۲ نسخه نیز در داروخانه بیمارستان صادر شده است.

وی به ارائه ۶۲۲۱ مورد خدمات پاراکلینیکی شامل آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی و اکو هم اشاره کرد و افزود: خدمات پرستاری شامل نوار قلب، سنجش فشارخون، گچ‌گیری، تزریقات، بخیه، سرم تراپی و پانسمان در این مدت ۲۴ هزار و ۵۷۸ مورد و مأموریت‌های امداد، مددکاری و انتقال بیماران نیز ۲۰۲۱ مورد بوده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر از بستری ۳۷۹ نفر از حجاج ایرانی در ۲۸ روز گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر ۹ زائر بیمار در بیمارستان سعودی و پنج زائر نیز در بیمارستان هلال‌احمر در مکه بستری هستند.

منبع: ایسنا
کد خبر 588332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.