دشمن به دنبال تضعیف روحیه مقاومت و ایستادگی است

امام‌جمعه بویین میاندشت با بیان اینکه دشمن به دنبال تضعیف روحیه مقاومت و ایستادگی است، گفت: پایه‌های اصلی مناسک حج معنویت است، لذا در نظام جمهوری اسلامی نیز همه باید تقوا را در تمام امور پیشه کنند تا رفتاری مورد پسند امام و شهدا داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام حسن اسکندری در خطبه‌های نماز جمعه شهر بویین میاندشت با تبریک فرارسیدن عید غدیر خم؛ اظهار کرد: عید غدیر خم تجدید بیعت مجدد با حضرت علی (ع) است، توحید زمانی در جامعه اسلامی حاکم می‌شود که بت‌های درون و بیرون انسان شکسته شود، و بر سر عهد و پیمان خود در مسیر ولایت استوار بماند.

وی با بیان اینکه قدرت وجودی امام و مقام معظم رهبری و شهدا به ولایت امیرالمومنین (ع) وصلاست، افزود: قدرت‌های بزرگی در جهان دست به دست هم می‌دهند تا نور اهل بیت خاموش شود، اما نمی‌توانند، چون سکان ولایت در دست شیعیان است و با قدرت یداللهی پشتیبان می‌شود.

امام‌جمعه بویین میاندشت با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به حجاج بیت الله الحرام مبنی بر اینکه پایه‌های اساسی حج، وحدت و معنویت است، گفت: امروز دشمنان به دنبال از بین بردن معنویت و وحدت در جامعه مسلمین هستند.

اسکندری افزود: با توجه به اینکه پایه‌های اصلی مناسک حج معنویت است، در نظام جمهوری اسلامی نیز همه باید تقوا را در تمام امور پیشه کنند تا رفتاری مورد پسند امام و شهدا داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه پذیرش قطعنامه ۵۹۸ توسط امام ترس از منافقین و آمریکا نبود بلکه یک تدبیر انقلابی بود، افزود: در آن زمان دوستان نافهمی که وفاداری ملت ایران را به خوبی نشناخته بودند، و معرفت لازم را نسبت به حرکت امام نداشتند به دنبال کند شدن حرکت انقلاب بودند، پس از امضای قطعنامه شاهد حمله منافقین و صدام از سمت جبهه جنوب به کشور بودیم، اما با آمادگی رزمندگان شکست خوردند.

امام‌جمعه بویین میاندشت افزود: برخی پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ موضوع توافق با دشمنان را به میان می‌آوردند، اما امام نپذیرفت چون می‌دانست آمریکا قابل اعتماد نیست، کسانی به مانند حسنی مبارک و صدام و رضاشاه با آمریکا توافق داشتند، اما هیچ گاه آمریکا از آنان حمایت نداشت.

اسکندری گفت: دشمن به دنبال تضعیف روحیه مقاومت و ایستادگی است؛ سرمایه ایستادگی و مقاومت از سرمایه نفت و اقتصاد بالاتر است.

وی با اشاره به روز ۲۶ تیرماه سالروز تأسیس شورای نگهبان، افزود: شورای نگهبان جایگاه راهبردی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد، و دشمن به دنبال تضعیف شورای نگهبان است و همواره هجمه‌هایی زیادی به سمت این شورا وارد می‌کند.

کد خبر 588326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.