چتر حمایتی بیمه برای اقشار مختلف از مصادیق عدالت اجتماعی است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: یکی از مصادیق عدالت اجتماعی پوشش همه اقشار از جمله روستایی‌ها، عشایر و کشاورزان، تحت چتر بیمه‌ای صندوق اجتماعی است.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، میثم مداحی در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان که با حضور مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر کشور برگزار شد، اظهار کرد: دولت خدمتگزار با شعار دولت مردمی، دولت قوی آغاز به کار کرد که لازمه آن متکی بودن به مردم است و دولتی که مردم پشت و پناه دولت باشند می‌تواند از همه سختی‌ها عبور کند.
وی ادامه داد: اگر بخواهیم مردم پشتوانه دولت باشند باید به دولت اعتماد کنند که برای مردم یکی از مصادیق اعتمادسازی دیدن عدالت اجتماعی و تسری آن در اقشار مختلف جامعه است.

وی افزود: یکی از مصادیق عدالت اجتماعی و تحت پوشش قرار گرفتن همه اقشار از جمله اقشار محترم روستایی، عشایری و کشاورزان چتر بیمه‌ای صندوق اجتماعی است که بتوانند آتیه خود را تضمین شده ببینند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه لازم است معرفی صحیحی از این خدمت انجام شود تا همه بتوانند از این ظرفیت بهره‌مند شوند، به شعار سال (تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین) اشاره کرد و افزود: نکته حائز اهمیت مربوط به خدمات رسانی کشاورزان و عشایر این است که گام نخست در راستای اقتصاد مقاومتی بنا بر فرمایشات رهبر انقلاب، خودکفایی است که این مهم در مناطقی اتفاق می‌افتد که کمتر مورد توجه است.

مداحی با اشاره به اینکه بر اساس برخی آمارها در استان حدود ۱۲۰ هزار تُن محصولات زراعی و دامی توسط عشایر، کشاورزان روستاییان تولید می‌شود، گفت: ۲۵ درصد از جمعیت کشور را جامعه عشایر و روستاییان تشکیل می‌دهند و ۷۵ درصد در شهرها ساکن هستند.

رئیس شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان اصفهان خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم روستاییان ما امنیت غذایی را برای کشور به ارمغان بیاورند و خودکفایی محقق شود باید در عمل از این قشر حمایت کرد که مصداق آن بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر است.

وی با اشاره به این‌که جمعیت قابل توجهی از استان اصفهان را جمعیت کشاورز، روستایی و عشایری تشکیل می‌دهد خواستار حمایت بیشتر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور از این جمعیت قابل توجه نسبت به کشور در استان اصفهان شد.

کد خبر 588308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.