دانشگاه آزاد، خود را درگیر بوروکراسی نمی‌کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ۴۴ پایان‌نامه در حوزه شهرداری اصفهان در دست تحقیق و نگارش است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد مهدی طهرانچی در آئین امضای تفاهم‌نامه مشارکت در توسعه و بهره‌برداری از سرای نوآوری فناوری اطلاعات و هوشمندسازی شهری بین دانشگاه آزاد اسلامی و شهرداری اصفهان، اظهار کرد: در نظام پژوهش کشور شاید دانشگاه‌ها آنچنان که باید و شاید نتوانستند کارآمد ظاهر شوند.

وی با اشاره به راه‌اندازی سرای نوآوری، افزود: بازارها در گذشته فقط حجره خرید و فروش نبود، بلکه مکان خلق فناوری محصول و ارائه آن بود، در این راستا بازار فناوری و سرای نوآوری را در دانشگاه آزاد به عنوان نقطه متصل به یک زیست بوم ایجاد کردیم و آن را با نهادهای درون کشور به اشتراک گذاشتیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه طرح پویش و سرای مشترک نخستین بار در اصفهان و با همکاری اتاق بازرگانی اجرایی شد، ادامه داد: در زمینه پژوهش در کشور مشکلاتی وجود دارد؛ تصور بر این است که چون دانشگاه علم و دانش دارد، باید به سرعت حل مسئله ارائه دهد، در صورتی که حلقه درک مسئله موضوع اصلی ما است، زیرا بخش علمی، نظام درک مسئله را ندارد.

وی با بیان اینکه شهرداری نیاز به حل مسئله دارد و دانشگاه نیز فقط با درک آن می‌تواند مسئله را حل کند، گفت: سرای‌های نوآوری، سراهای درک مسئله محسوب می‌شود و به نوعی تعاملی بین دانشگاه و مدیریت شهری برقرار می‌کند.

طهرانچی اظهار کرد: نمی‌توانیم در اتاق‌های دربسته و پای تخته‌ها درک مسئله داشته باشیم، بلکه نیازمند هماهنگی و تعامل دو طرفه هستیم که دانشگاه آزاد از این نظر در کشور پیشرو است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۹۳۴ پایان‌نامه با موضوع شهرداری‌ها در دانشگاه آزاد در دست تهیه است، تصریح کرد: ۴۴ پایان نامه نیز در حوزه شهرداری اصفهان در دست تحقیق و نگارش است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه خود را در کنار شهر، مردم و شهرداری می‌بینیم، گفت: دانشگاه آزاد به عنوان یک نظام چابک به مسئله فکر می‌کند و خود را درگیر بوروکراسی نمی‌کند.

مدیریت شهری اصفهان پتانسیل هوشمند سازی و فناوری اطلاعات را دارد

پیام نجفی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان نیز در این نشست اظهار کرد: ایجاد سرای نوآوری کار مشترک بین شهرداری و دانشگاه، دغدغه‌ای بود که در بحث هوشمندسازی و فناوری اطلاعات وجود داشت.

وی ادامه داد: ظرفیت بزرگی در دانشگاه به لحاظ نیروی جوان وجود دارد، همچنین مجموعه مدیریت شهری اصفهان پتانسیل هوشمندسازی و فناوری اطلاعات را دارد از این رو ایجاد سرای نوآوری در دستور کار قرار گرفت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان تصریح کرد: طی دو ماه گذشته بر روی این طرح کار شده و ابعاد آن به خوبی روشن و عملیاتی شده است.

کد خبر 588252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.