میزبانی مشترک دو کشور اروپایی برای جام‌ جهانی ۲۰۳۰

در بسته‌ خبری ورزش این هفته، خبرهای مختلفی به چشم می‌خورد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطابق هفته‌های گذشته، مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

* تیم منتخب پرورش اندام مازندران با ۵ ورزشکار به نمایندگی از کشورمان در مسابقات جام اسطوره سوریه شرکت کرد. تیم منتخب مازندارن در پایان این رقابت‌ها در مجموع موفق شد به عنوان سومی بخش دست پیدا کند و تیم‌های سوریه و عراق به ترتیب اول و دوم شدند.

* قرارداد اللهیار صیادمنش که بهمن ماه سال گذشته به صورت قرضی تا پایان فصل به هال سیتی پیوسته بود، با این باشگاه انگلیسی دائمی شد.

* به نقل از رادیو RMC فرانسه گفته می‌شود فیفا اجازه می‌دهد دوربین‌ها در رختکن بازیکنان نصب شود، این اقدام یکی از روش‌های جدید مورد استفاده در جام جهانی خواهد بود تا بیننده را به بازیکنان نزدیک‌تر کند.

* دیلی میل ادعا کرد با وجود اینکه چلسی به شدت به دنبال خرید کریستیانو رونالدو فوق ستاره منچستریونایتد است، اما توماس توخل سرمربی آلمانی آبی‌های لندن تمایلی به جذب این بازیکن ۳۷ ساله ندارد.

* در مسابقات قایقرانی رفتینگ کاپ جهانی که به مدت ۳ روز در ایتالیا در حال برگزاری بود، تیم‌های ملی بانوان و آقایان کشورمان در مسابقه ماراتن، RX و اسلالوم به مصاف رقبای خود رفتند. در ماده اسلالوم، تیم بانوان صاحب مدال طلا شد و تیم ملی مردان هم در مجموع به مقام هشتم دست پیدا کرد.

* در فینال مسابقات تنیس ویمبلدون نواک جوکوویچ تنسیور صربستانی به مصاف نیک کیریوس استرالیایی رفت و در پایان صربیناتور موفق شد با نتیجه سه بر یک (۶ بر ۳ و ۶ بر ۳ و ۶ بر ۴ و ۷ بر ۶) از سد کیریوس بگذرد و برای هفتمین بار قهرمان مسابقات تنیس ویمبلدون شد.

* آخرین دیدار مرحله گروهی لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۲ با پیروزی سه بر یک لهستان مقابل اسلوونی به پایان رسید و لهستانی‌ها با قرار گرفتن در جایگاه دوم جدول لیگ ملت‌های والیبال حریف کشورمان در مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها شدند.

* وبسایت مرکادو مازول مدعی شد، تیم فوتبال میلان ایتالیا باز هم به فکر جذب مهدی طارمی افتاده است و به دنبال راه حلی برای جذب ارزان مهاجم تیم ملی کشورمان است.

* محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو از تلاش برای کسب کرسی در ۲ کمیته فدراسیون جهانی خبر داد.

* علی صفایی مربی سابق تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان و مشاور علیرضا دبیر در اتوبان امام علی (ع) تهران هدف سرقت مسلحانه قرار گرفت به طوری که سارقان ضمن شلیک گلوله به پای او، خودروی سواریش را نیز به سرقت بردند.

* میرشاد ماجدی، سرپرست فدراسیون فوتبال طی حکمی حیدر بهاروند را از ریاست سازمان لیگ فوتبال برکنار و رضا کشوری را به عنوان سرپرست سازمان لیگ فوتبال ایران منصوب کرد.

* هاشم بیک زاده، بازیکن سابق تیم ملی و استقلال، مورد حمله زورگیران قرار گرفت. او گفت: ۴ موتور سوار که ترک دو موتورسیکلت بودند به سمت من آمدند و با زور چاقو و قمه تهدیدم کردند که هرچه وسایل قیمتی دارم به آن‌ها بدهم.

* اولین کنگره بدنسازی و تناسب اندام با حضور وزیر ورزش و جوانان، رئیس فدراسیون بدنسازی و مسئولین، قهرمانان و پیشکسوتان افتتاح شد. در این مراسم وزیر ورزش و جوانان و رؤسای فدراسیون‌های بدنسازی و پزشکی ورزشی به سخنرانی برای حاضران پرداختند.

* با حکم هادی ساعی، رئیس فدراسیون تکواندو حسین حسین زاده به عنوان سرپرست دبیری فدراسیون انتخاب شد. حسین زاده رئیس هیئت تکواندو استان خراسان رضوی و نماینده منتخب استان‌ها در هیئت رئیسه فدراسیون تکواندو نیز می‌باشد.

* باشگاه بارسلونا به صورت رسمی اعلام کرد که رافینیا با رقم ۵۸ میلیون یورو + ۷ میلیون یورو بندهای متغیر تا سال ۲۰۲۷ به این تیم پیوسته است.

* سایت desporto به نقل از cnn پرتغال نوشته است: یک تیم عربستانی که نام آن را فاش نکرد حاضر است که برای قراردادی دو ساله با رونالدو ۲۵۰ میلیون یورو پرداخت کند و علاوه بر این ۳۰ میلیون یورو هم به باشگاه منچستر یونایتد بپردازد.

* از سوی فدراسیون کوراش فرانسه از دو بازیکن کوراش کشورمان در وزن اوپن دعوت به عمل آمد تا در مسابقات جایزه بزرگ جام ریاست جمهوری که از چهارم مردادماه در شهر پاریس برگزار می‌شود، حضور یابند.

* دو کشور اروپایی و همسایه پرتغال و اسپانیا برای کسب میزبانی مشترک جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۳۰ کاندیدا شدند و یک کلیپ تبلیغاتی برای آشنایی با ورزشگاه‌هایشان در صورت میزبانی منتشر کردند.

کد خبر 588249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.