حال اصفهان خوب نیست/ کنترل نرخ مهاجرت با راه‌اندازی سرای نوآوری

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هدف اصلی راه‌اندازی سرای نوآوری که با همکاری دانشگاه و سایر نهادها شکل می‌گیرد، تولید ثروت در جامعه، بازگشت امید به جوانان کشور و تلاش جهت کنترل نرخ مهاجرت تعریف شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی نباتی‌نژاد در آئین امضای تفاهم‌نامه مشارکت در توسعه و بهره‌برداری از سرای نوآوری فناوری اطلاعات و هوشمندسازی شهری بین دانشگاه آزاد اسلامی و شهرداری اصفهان، اظهار کرد: این تفاهم‌نامه در خانه مشروطه منعقد شد؛ انتخاب این محل با حکمت و درایت برنامه‌ریزی شده است، چرا که این خانه منشأ تحولات خاصی در کنار بقیه اکوسیستم مشروطیت در کل کشور بوده است.

وی ادامه داد: زمانی در خانه مشروطه تفاهم‌نامه‌ای بین علما با عنوان تحریم کالاهای خارجی منعقد می‌شود و به دنبال آن شرکت اسلامیه شکل می‌گیرد، در آن زمان تولیدات داخلی با تکیه بر توان داخلی در اصفهان آغاز می‌شود و تحولات خاص صنعتی در این شهر رخ می‌دهد؛ بر این اساس کارخانه‌های منسوجات در اصفهان نیز شکل می‌گیرد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: هدف اصلی راه‌اندازی سرای نوآوری که با همکاری دانشگاه و سایر نهادها شکل می‌گیرد، تولید ثروت در جامعه، بازگشت امید به جوانان کشور و تلاش جهت کنترل نرخ مهاجرت که سال‌ها است افسارگسیخته پیش می‌رود، تعریف شده است.

وی خاطرنشان کرد: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان سفیر جمعیت یک میلیونی از دانشجویان یا خانواده ۳۵ هزار نفری از هیئت علمی دانشگاه‌های مختلف آزاد در سطح کشور هستند، از این رو درخواست می‌شود، ظرفیت ملی از تفاهم‌نامه استانی که در شبکه کشوری دانشگاه آزاد شکل می‌گیرد، حمایت کند.

نباتی‌نژاد با اشاره به اینکه سعی خواهیم کرد تفاهم‌نامه‌ها را در سطح ملی منعقد کنیم، گفت: مسائل اجتماعی که در شهر اصفهان به عنوان قلب ایران وجود دارد، تمام کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی خطاب به رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: به عنوان یک مقام مؤثر ملی پیام مردم این شهر را بشنوید و مورد تأمل قرار دهید که حال اصفهان این روزها به سبب مسائل مختلف اقلیمی، سو مدیریت‌ها و یک نگاه غیردرست به نام برخوردار بودن خوب نیست، همچنین بین این شهر و تاریخ باشکوه آن گسست و فاصله ایجاد شده است، لذا امیدوارم روزهای روشنی را برای شهرمان به ارمغان بیاوریم.

کد خبر 588248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.