لزوم حفظ "زالزالک هنده" به عنوان میراث طبیعی

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع و گردشگری گلپایگان گفت: امیدواریم با همکاری شهروندان و دستگاه‌های مربوطه بتوانیم اقدامات لازم برای حفظ این گونه با ارزش گیاهی به عنوان میراث طبیعی انجام دهیم.

مصطفی قانونی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در اجرای "تبصره ماده ۲ قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور"، مصوب سال ۱۳۸۲ با موضوع ثبت میراث طبیعی ارزشمند کشور در فهرست میراث طبیعی ملی" پوشش طبیعی زالزالک روستای هنده گلپایگان" پس از تشریفات قانونی لازم به شماره ۹۹۱ مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۱۱ در فهرست میراث طبیعی ملی کشور به ثبت رسیده است.

وی افزود: تهیه پرونده ثبت این اثر طبیعی از سال ۱۳۹۹ در دستور کار اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گلپایگان با همکاری انجمن دوستداران و حافظان میراث فرهنگی شهرستان گلپایگان قرار گرفت و خوشبختانه این اثر طبیعی در فهرست آثار طبیعی ملی به ثبت رسید.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلپایگان افزود: امیدواریم با همکاری شهروندان و دستگاه‌های مربوطه بتوانیم اقدامات لازم برای حفظ این گونه با ارزش گیاهی به عنوان میراث طبیعی انجام دهیم.

قانونی با اشاره به ثبت چهار اثر تاریخی شهرستان خوانسار در فهرست آثار ملی، گفت: در راستای جلوگیری از تخریب بیشتر و حفظ و مرمت آثار تاریخی فرهنگی، از ابتدای امسال تاکنون ثبت چهار اثر تاریخی این شهرستان شامل آرامستان شرقی خوانسار، حمام، آب انبار هرستانه و دستکندهای روستای ارجنک در دستور کار اداره میراث فرهنگی شهرستان خوانسار قرار گرفت؛ خوشبختانه فرآیند تهیه پرونده ثبت این آثار به پایان رسید و جهت طرح در شورای ثبت اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان ارسال شده است.

کد خبر 588237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.