توقیف خودروهای صفر کیلومتر فاقد پلاک/لزوم نصب پلاک قبل از خروج از کارخانه

رئیس پلیس راه استان اصفهان از توقیف خودروهای صفر کیلومتر فاقد پلاک خبر داد و بر لزوم نصب پلاک وسیله نقلیه قبل از خروج از کارخانه تاکید کرد.

سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: برابر قانون، کارخانجات خودروسازی مکلف به شماره‌گذاری وسیله نقلیه پیش از عرضه به بازار هستند و تحت هیچ شرایطی وسیله نقلیه از کارخانه نباید بدون پلاک خارج شود.

وی با بیان اینکه براساس این قانون سازوکاری در کارخانجات خودروسازی پیش‌بینی شده است، افزود: در هر یک از کارخانجات واحدی از شماره‌گذاری پلیس راهور فراجا مستقر است و به محض اینکه اطلاعات مالکان از طرف کارخانه به شماره‌گذاری ارسال شود، در سامانه پلاک برای فرد اختصاص می‌یابد و در نهایت پلاک برابر دستورالعمل بر خودرو نصب و وسیله نقلیه از کارخانه خارج می‌شود.

رئیس پلیس راه استان اصفهان با بیان اینکه زمانی که خودرو تحویل مالک می‌شود باید با پلاک باشد، تصریح کرد: پلیس راه استان اصفهان در صورت مشاهده هرگونه خودرو صفر کیلومتر فاقد پلاک یا کشنده‌هایی که اقدام به حمل این خودروها می‌کنند، برخورد قانونی و آنها را تا تعیین تکلیف قانونی توقیف خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: افراد از دریافت خودرو بدون پلاک اکیداً خودداری کنند؛ چراکه ممکن است در این حالت خودرو مجوز لازم برای صدور پلاک را نداشته باشد یا با مشکلاتی روبه‌رو شوند.

کد خبر 588182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.