مدیریت شهری باید برای ضدحریق کردن ساختمان‌ها تلاش کند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شورای اسلامی شهر تهران وظیفه دارد در زمینه ضدحریق کردن ساختمان‌ها تلاش کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران امروز _پنجشنبه بیست‌وسوم تیرماه_ در جمع خبرنگاران در خصوص پنجمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی آتش‌نشانی و ایمنی شهری، ضمن بزرگداشت مقام شهدای آتش‌نشان، اظهار کرد: بدون شک آتش‌نشانی یکی از مواردی است که باید بر مبانی علمی استوار باشد و این موضوع، آموزش‌های علمی را طلب می‌کند و آتش‌نشانی تهران سابقه دیرینه‌ای در این زمینه دارد و یکی از قطب‌های آموزشی است.

وی ادامه داد: در زمینه عملیاتی نیز آتش‌نشانی تهران از تجارب جهانی استفاده می‌کند و در منطقه جایگاه بلندی دارد، اما نباید خود را به منطقه محدود کنیم، بلکه باید خود را با سطح جهانی بسنجیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به فعالیت گروه‌های دانش‌بنیان، گفت: نمی‌شود بدون اتکا به نیروهای دانشگاهی یک تجربه خوب را نشان داد، بنابراین باید درست کار کرد تا بتوانیم به جایی برسیم که خودمان امکانات مورد نیاز را تولید کنیم، زیرا آتش‌نشانی با خطر و جان انسان‌ها سروکار دارد.

وی افزود: ممکن است برخی بگویند که تولید داخلی امکانات مورد نیاز، نیازمند بازار برای تولید انبوه است تا سرمایه‌گذاری در این زمینه به صرفه باشد. البته در کشور بازار خرید برای این امکانات در شهرهای بزرگ و کوچک کشور وجود دارد و همیشه نباید به جان‌فشانی و ازخودگذشتگی تکیه کرد، باید امکانات و وسایل خود را نیز به خوبی تأمین کنیم.

چمران تصریح کرد: آنچه که مورد نیاز است را باید در کشور بسازیم. امروز شرکت‌های صنعتی و دانش‌بنیان، این توانمندی را دارند که اگر از آنها حمایت شود، کارهای بزرگی انجام دهند.

وی گفت: شورای اسلامی شهر تهران وظیفه دارد که در زمینه ضدحریق کردن ساختمان‌ها نیز تلاش کند، همچنین از سازمان آتش‌نشانی انتظار داریم که با امکانات و نیروی انسانی خود، با دانشگاه‌ها مرتبط شوند تا امکانات خود را در داخل تأمین کنند.

کد خبر 588112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.