تشکیل شورای اجرایی شهر دوستدار کودک

شهردار رامسر از تشکیل شورای اجرایی شهر دوستدار کودک خبر داد و گفت: از هم‌اکنون باید برای آینده کودکان سرزمین و شهرمان، تصمیمات مهم اتخاذ کنیم تا روزی فرا برسد که کودکان شهرمان در فرایند تصمیمات سرنوشت‌ساز شهر اثرگذار باشند.

علی امینی‌شاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه جلسه شورای اجرایی شهر دوستدار کودک با حضور اعضای شورای اجرایی شهر دوستدار کودک، سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن‌ها) در محل سالن اجتماعات شهرداری رامسر برگزار شد، اظهار کرد: پیشگام بودن شهرداری رامسر جهت راه‌اندازی شهر دوستدار کودک به‌عنوان نخستین شهر غیرمرکز شمال ایران اتفاقی است که در رامسر رقم خورده است.

وی با بیان اینکه رئیس شورای اجرایی شهر کودک، شهردار شهرها است افزود: به دلیل علاقه‌مندی به حکمرانی خوب، بسترسازی جهت حضور و مشارکت مردم در اداره امور شهر باید معنا و مفهوم پیدا کند که این امر در شهر دوستدار کودک اتفاق خواهد افتاد و کودکان نقش‌آفرینی می‌کنند.

شهردار رامسر خاطرنشان کرد: شهر دوستدار کودک از دل ماده ۵۰ قانون شهرداری‌ها برآمده و زیر سایه شهرداری‌ها که یک نهاد اجتماعی و توانمندساز است قرار گرفته و شهرداری‌ها باید برای روح و روان، اقتصاد، اجتماع، فرهنگ شهروندان برنامه داشته باشند که در شهر کودک محقق خواهد شد.

امینی‌شاد تصریح کرد: کودکان سرمایه‌های کشور محسوب می‌شوند و از هم‌اکنون باید برای آینده کودکان سرزمین و شهرمان تصمیمات مهم اتخاذ کنیم تا روزی فرا برسد که کودکان شهرمان در کنار شوراها در فرآیند تصمیمات سرنوشت‌ساز شهر اثرگذار باشند.

کد خبر 588068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.