بایدن در تل‌آویو ترامپ شد!

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _پنجشنبه، بیست‌وسوم تیرماه ۱۴۰۱_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطبوعات و رسانه‌های آزاد و شفاف در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی محسوب می‌شود، لذا خبرگزاری ایمنا مرور بر بخشی از عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «برخورد سلیقه‌ای درباره حجاب مردود است» نوشت: آیت‌الله رئیسی همچنین با اشاره به ضرورت اقدامات تبیینی و اقناعی با موضوع عفاف و حجاب، جامعه ایرانی را جامعه‌ای عفیف و علاقه‌مند به حجاب دانست و گفت: امروز عمده بانوان و دختران ما در جامعه بسیار مقید به حفظ حجاب و عفاف هستند و باید از آنها تشکر کرد.

رئیس‌جمهور با تأکید بر ضرورت اجرای قانون حجاب و عفاف از سوی همه دستگاه‌های اجرایی، ملاک عمل در این زمینه را مُرِّ قانون و آموزه‌های روشن دینی دانست و با رد هرگونه اقدام سلیقه‌ای یا خارج از چهارچوب‌های قانونی در این زمینه گفت: قانون حجاب و عفاف، تکلیف همه دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی و حاکمیتی را در زمینه ترویج و حفظ حجاب، مشخص کرده است.

رئیسی جامعه ایران را جامعه‌ای دینی و علاقه‌مند به رعایت احکام و قواعد شرعی خواند و با قدردانی از منش و روحیات مردم در این حوزه، گفت: ترویج فرهنگ حجاب و عفاف به نوعی علاقه قلبی عمده مردم است. دستگاه‌های مسئول باید تلاش کنند، ضمن رعایت قواعد و موازین قانونی، در این مسیر گام بردارند.

بایدن در تل‌آویو ترامپ شد!

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «بایدن در تل‌آویو ترامپ شد!» نوشت: جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا که زمانی گفته بود اگر اسرائیلی وجود نداشت، آمریکا آن را به وجود می‌آورد، دیروز سفر مناقشه‌برانگیز به منطقه را کلید زد؛ سفری که او به رغم برخی تغییرات در ظاهر برخوردها، پا جای پای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سلف خود گذاشت.

عصر دیروز با ورود جو بایدن به سرزمین‌های اشغالی، یکی از سنگین‌ترین تدابیر امنیتی برای سفر رئیس‌جمهور آمریکا انجام شد و بیش از ۱۶ هزار افسر پلیس اسرائیلی در آستانه ورود او به صف شدند تا امنیت این سفر را تضمین کنند.

برخی تدابیر که تا آخرین لحظه برای استقبال از بایدن طراحی شده بود، در روز آخر سفر تغییر کرد. به نوشته دبکا، امریکایی‌ها که معمولاً چند هفته قبل از چنین سفری، برنامه دیدار و سفر رئیس‌جمهور آمریکا را جمع‌بندی می‌کنند، این بار به صورت غیرعادی و پی‌درپی برنامه‌های سفر را تغییر دادند.

 بایدن در شرایطی وارد فرودگاه لود شد که پروتکل‌های استقبال از او به نحو چشمگیری تغییر کرد. او بر خلاف معمول، از جلوی خط استقبال‌کنندگان عبور نکرد، با آن‌ها دست نداد و صرفاً از از دور برای آن‌ها دست تکان داد.

بر اساس گزارش «تایمز آو اسرائیل»، قبل از سفر، کتباً به وزرای اسرائیلی گفته شده بود «به دلیل تراکم برنامه‌ها، کووید و هوای گرم، رئیس‌جمهور آمریکا با دعوت‌شدگان [میهمانان در مراسم ورود فرودگاه] دست نمی‌دهد و فرصتی برای گرفتن عکس‌های شخصی با آن‌ها وجود نخواهد داشت.»

قرار بود در مراسم استقبال از بایدن، صرفاً یائیر لاپید، نخست‌وزیر موقت و اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی حضور داشته باشند، ولی در ساعات آخر تصمیم گرفته شد که نفتالی بنت نیز در این مراسم حاضر شود.

طبق برنامه اولیه، بایدن پس از فرود در لود، باید به پایگاه نیروی هوایی پالماخیم می‌رفت، جایی که رؤسای سازمان جنگ به ریاست بنی گانتس، وزیر جنگ و رئیس ستاد ارتش، ژنرال آویو کوخاوی، در آنجا حضور داشتند و قرار بود بایدن با سیستم گنبد آهنین، سیستم رهگیری لیزری و سیستم‌های پیشرفته ارتش اسرائیل آشنا شود.

با این حال، طبق بیانیه تیم امریکایی دیدار از پایگاه نیروی هوایی پالماخیم لغو شد و از وزارت جنگ خواسته شد یک نمایش محدود از سامانه‌های نظامی در همان فرودگاه لود آماده شود تا وی مجبور به رفتن به پایگاه پالماخیم نباشد. همچنین دیدار بایدن از رویداد بازی‌های ورزشی مکابیا و دیدار با ورزشکاران یهودی- امریکایی لغو شد.

بایدن در تل‌آویو ترامپ شد!

روزنامه خراسان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «تقلب در برنج خروار به خروار، نظارت مثقال به مثقال!» نوشت: شبیه برنج دم نکشیده بدخوری است که هر کاری کنی قابل خوردن نمی‌شود؛ بازار برنج را می‌گویم، پر است از برنج‌های تقلبی قد و نیم قد که خودشان را جای برنج ایرانی جا زده‌اند و می‌خواهند راهی سفره مردم شوند، وضعیت بازار برنج چنان نابسامان است که یکی از عمده فروشان آن مدعی می‌شود «قطع به یقین ۷۰ درصد برنج‌های ایرانی تقلبی است و برنج‌های پاکستانی سر از شمال کشور در می‌آورد تا با نام برنج ایرانی وارد بازار شود.»

روز گذشته روزنامه خراسان، بازرسان جهاد کشاورزی را با خود همراه کرد تا از وضعیت عمده‌فروشان برنج بازار مصلی و بازار حافظ بازدید میدانی به عمل آورد.

طی این بازدید به محض ورود بازرسان بعضی واحدها اقدام به تعطیلی کردند. یکی از واحدهای صنفی که تابلوی فروش پسته و خشکبار را نصب کرده بود، با انبار کردن حدود ۲۰۰ تن برنج و بدون اینکه در واحدش خبری از خشکبار باشد، نیز به تعطیلی واحد خود اقدام کرد.

البته ماجرا به همین جا ختم نشد و ضمن شناسایی تخلفات کالاهای ظن به تقلب و قاچاق، عمده‌فروشان بازار صحبت از تخلف یکی از برندهای معتبر تولید برنج می‌کنند که بنا به ادعای آنان صفر تا صد این برند تجاری تخلف است. از کیسه‌های دو بار چاپ آن گرفته تا فروش برنجی که موقع تحویل مشخص می‌شود کالایی دیگر و نامرغوب را تحویل عمده‌فروشان داده است.

در ادامه جزئیات بازرسی میدانی خبرنگار خراسان با همراهی بازرسان جهاد کشاورزی را می‌خوانید:

کشف ۳۵ تن کالای ظن به تقلب؛ وارد بازار عمده فروشان حافظ می‌شویم. در ابتدای ورودمان بازرسانی که ما را همراهی می‌کردند آن طور که باید جدیت به خرج نمی‌دهند، طوری که علاوه بر اینکه فرم گزارش همراه خود نیاورده‌اند، اعلام می‌کنند که باید زودتر بروند.

همچنین پس از ورودمان به یکی از واحدها برای اطلاع از تخلف گران‌فروشی و پس از اینکه فروشنده متوجه حضور بازرسان شده بود، بازرس جهاد کشاورزی مشهد تازه اعلام کرد که قیمت برنج چقدر است؟ در حالی که ممکن بود فروشنده به خاطر حضور بازرسان قیمت مناسبی را اعلام کند. برای همین از بازرسان خواستم که خرید صوری انجام دهیم. ناگفته نماند که واحد مذکور روی کالاها قیمت را درج نکرده بود که از نظر بازرسان این تخلف محرز شد.

وارد یکی دیگر از واحدهای عمده‌فروشی می‌شویم و خرید صوری انجام می‌دهیم. فروشنده صورت حسابی را به من تحویل می‌دهد که سربرگ رسمی ندارد و فاقد هر گونه نام و نشان است. فروشنده به فروش یک کیسه ۴۰ کیلویی یکی از برندهای معتبر برنج پاکستانی با قیمتی حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اقدام کرد.

پس از بازرسی در این واحد همین کالا، ظن به تقلب شناسایی شد که ۱۰ تن از آن در واحد صنفی موجود بود. همچنین این واحد صنفی قیمت کالاها را درج نکرده بود که بازرسان اعلام کردند این مورد هم تخلف محسوب می‌شود.

وارد یکی دیگر از واحدهای عمده فروشی می‌شوم. فروشنده قیمت یک کیسه ۱۰ کیلویی برنج پاکستانی را ۳۸۵ هزار تومان اعلام کرد. پس از بازرسی مشخص شد که فاکتورهای خریدشان ایراد دارد. طوری که بازرس جهاد کشاورزی در این باره گفت: فاکتورها باید دو نسخه‌ای صادر شود و برگ زیر کاربن به عنوان سوابق بماند، اما اینها برای فرار مالیاتی فاکتور تک برگ صادر می‌کنند.

بازرس جهاد کشاورزی افزود: دلالان جای مشخصی ندارند و از وضعیت بازار سوءاستفاده می‌کنند از طرفی برنجی با این قیمت مشکل‌دار است. بازرس جهاد کشاورزی درباره تخلف این واحد اظهار کرد: این واحد در بحث صدور صورت حساب تخلف دارد و همچنین ۲۵ تن کالای ظن به تقلب دارد.

بایدن در تل‌آویو ترامپ شد!

کد خبر 588058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.