گزارش ایمنا از سفر استاندار اصفهان به شهرستان دهاقان

استاندار استان اصفهان و هیئت همراه، صبح امروز در بدو ورود به شهرستان دهاقان در گلزار شهدای این شهر حاضر شدند و ضمن عطرافشانی و گلباران مزار شهدا، به مقام آنان ادای احترام کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «سیدرضا مرتضوی» استاندار استان اصفهان و هیئت همراه، صبح امروز -پنجشنبه بیست و سوم تیرماه- در یازدهمین سفر شهرستانی خود به شهرستان دهاقان، با حضور در گلزار شهدای این شهر به مقام شامخ شهدا و امام راحل، ادای احترام کرد.

استاندار، سپس از پل زیرگذر -کنارگذر واقع در سه راهی شهرضا-دهاقان، از محل دولت آباد گلشن و محور مواصلاتی دهاقان-گلشن بازدید کرد.

همچنین معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری پیش از ورود به شهرستان دهاقان، از شهرک صنعتی جمبزه و پوده بازدید کرد.

بازدید از مسکن دهاقان، بازدید از بافت فرسوده شهر دهاقان، بازدید از پروژه‌های کشاورزی گلخانه‌ای، جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و جلسه با بخشداران، شهرداران، دهیاران شوراهای اسلامی شهر و روستا با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، بازدید از روستای دزج، حضور در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور استاندار، برگزاری ملاقات مردمی، جلسه مشترک شورای اداری استان و شهرستان، نشست خبری استاندار با اصحاب رسانه، جلسه با نخبگان فرهنگی و اجتماعی شهرستان، جلسه کارکنان فرمانداری و بخشداری‌ها با معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری و بازدید از خانواده شهید و جانبازان از برنامه‌های سفر استاندار اصفهان و هیئت همراه به شهرستان دهاقان است.

لزوم توجه به جهاد تبیین 

سید رضا مرتضوی عصر امروز_پنج شنبه بیست و سوم تیرماه _در جلسه مشترک شورای اداری استان اصفهان و شهرستان دهاقان ضمن تبریک ایام خجسته دهه ولادت و امامت اظهار کرد: حضور در شهرستان‌ها را یک فرصت مغتنم است؛ چراکه باعث شده از نزدیک با مردم شهرستان ارتباط بگیریم و بتوانیم مشکلات را پیگیری کنیم و در نهایت گره‌گشایی از داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امیدوارم در این فرصت خدمت بتوانیم فعالیتی متفاوت در راستای رفع مشکلات انجام دهیم، گفت: مصوبات متعددی در شهرستان دهاقان داشتیم؛ طبق برنامه گذشته فرماندار شهرستان و دبیرخانه ستاد سفر پیگیر مصوبات خواهند بود. مسئولان و مدیران باید برنامه زمان بندی مشخصی را برای اجرای مصوبات مربوطه خود تعریف کنند.

مرتضوی با تاکید بر ضرورت ارتباط مستمر مسئولان با مردم عنوان کرد: دستگاه‌های مختلف استان و شهرستان‌ها باید با برنامه ای مشخص در جمع مردم حاضر شوند و از هماهنگی و اقناع مردم در مسیری که حرکت می‌کنیم، غافل نشوند. باید اقدامات صورت گرفته به سمع و نظر مردم برسد.

وی خاطر نشان کرد: دشمن آنچه که در توان دارد برای خالی کردن پشت انقلاب به میدان آورده است. خیلی از کشورها در مشکلات گرفتار هستند، ولی کمترین سخن، تصویر و خبری از این شرایط توسط رسانه‌ها و شبکه‌های تلویزیونی منعکس نمی‌شود ولی کمترین مشکل در ایران توسط دشمنان آنچنان بزرگ نمایی می‌شود که حتی ما را نیز درگیر می‌کند.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: مراقب باشیم تا نسبت به اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در طول ۴۰ سال گذشته و عرصه‌های مختلف از سوی مدیران و مسئولان بی توجه نباشیم.

وی یادآور شد: جهاد تبیینی که رهبر معظم انقلاب مکرراً بر آن تاکید دارند از نان شب واجب تر است؛ منظور از جهاد تبیین همین بیان خدمات و اقدامات انجام شده در میان مردم و ارتباط با مردم است؛ متأسفانه ما از این فرصت استفاده نمی‌کنیم و فضا را به دست رسانه معاند و مخالف می‌دهیم تا دشمن تمام تلاش خود را به‌کار ببند تا باعث ریزش بدنه نظام شود.

مرتضوی خاطرنشان کرد: در ایران شاهد واقعی‌ترین انتخابات هستیم؛ بنابراین مدیران نسبت به جهاد تبیین، حرکت در میان مردم و ارتباط با آنان اهمیت قائل شوند همچنین در تمام برنامه‌های خود جهاد تبیین را سر لوحه قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: اختلافت نظر ها در جلسات خصوصی باید مطرح شود و در انظار عمومی تنها سخن مشترک باید خدمت به مردم و هم افزایی باشد.

بازدید استاندار اصفهان از بافت فرسوده دهاقان

سید رضا مرتضوی و هیئت همراه در ادامه سفر یک روزه خود به شهرستان دهاقان به ترتیب از بافت فرسوده، مجموعه پروژه‌های کشاورزی شهرستان دهقان بازدید و با حاضرین در محل در خصوص شناسایی مؤثر مسائل، مشکلات و دغدغه‌های ایشان و راهکارهای سامان دهی مؤثر موارد گفتگو و رایزنی نمودند.

همچنین هم اکنون جلسه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با بخشداران، شهرداران، دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا در محل فرمانداری و جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی نیز در همین محل در حال برگزاری است.

استاندار اصفهان با خانواده شهدا شهرستان دهاقان دیدار کرد

سید رضا مرتضوی ظهر امروز در ادامه با خانواده شهید والامقام سید مهدی حجازی و جانباز سرافراز محمدجواد هاشم زاده دیدار و از نزدیک گفت و گو کرد.

وی در این دیدار بر اهمیت تبیین نقش شهدا در به ثمر رساندن نهضت انقلاب اسلامی و ضرورت تداوم راه انقلاب و جمهوری اسلامی با تکیه بر آرمان‌های شهدا و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی که ثمره خون شهدا، ایثارگری ایثارگران و دلاوری جانبازان است، تاکید کرد.

رفع موانع و مشکلات تولید در دهاقان با جدیت دنبال شود

سیدرضا مرتضوی صبح امروز _پنجشنبه بیست‌وسوم تیرماه_ در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان دهاقان حضور پیدا کرد و با مشورت گرفتن از نظرات کارشناسان و مدیران دستگاه‌های دولتی استان به بررسی مشکلات و ارائه راهکارهای لازم برای رفع مشکلات شهرستان پرداخت.

استاندار اصفهان در این جلسه درباره شهرک صنعتی خصوصی کاویان و تمدید استعلامات اظهار کرد: در خصوص این شهرک صنعتی همه مسئولان و مدیران باید پشتیبانی و حمایت‌های لازم را برای تمدید مجوزها انجام دهند. مشکلات و عرصه‌های سرمایه‌گذاری باید از سوی فرمانداری شهرستان رصد و احصا شود و اقدامات برای تسریع در روند سرمایه‌گذاری‌های جدید صورت گیرد.

مرتضوی ادامه داد: امیدواریم با مجموعه اقدامات صورت گرفته در آینده نزدیک، یکی از شهرک‌های صنعتی نمونه ایجاد و مدیریت شده توسط بخش خصوصی که کارآمد نیز است را شاهد باشیم. در این راستا مجموعه مدیریت شهرستان و شورای تأمین شهرستان موظف هستند با هرکسی در هر جایگاهی که خارج از قوانین و ضوابط مانع‌تراشی می‌کند، قاطعانه برخورد کنند.

وی تاکید کرد: حمایت مجموعه مدیریتی شهرستان تضمین کننده افزایش سرمایه‌گذاری و باز شدن راه برای سایرین در این عرصه است، لذا با کوچک‌ترین مواردی که در روند جهاد اقتصادی، اشتغالزایی و سرمایه‌گذاری خللی وارد می‌کند، باید مبارزه شود.

مرتضوی خاطرنشان کرد: امروز سیاست ابلاغی رهبر معظم انقلاب، مجموعه دولت جمهوری اسلامی، قوه قضائیه، قوه مقننه و پیگیری نمایندگان مردم در مجلس، اشتغالزایی، سرمایه‌گذاری و تسریع حرکت‌های اقتصادی است، برهمین اساس لازم است مسئولان شهرستان پای کار بیایند و پیگیر رفع موانع تولید باشند.

استاندار اصفهان درباره مشکل دیگر شهرستان دهاقان در خصوص واگذاری زمین و توسعه شهرک صنعتی این شهر افزود: با افرادی که در شهرک‌های صنعتی، زمین گرفته‌اند و در اصطلاح آن را فریز کرده‌اند و فعالیت جدی صنعتی نمی‌کنند، باید برخورد شود.

مرتضوی تصریح کرد: تجربه نشان داده است که در مسیر توسعه شهرک‌های صنعتی، هرچه زمین بیشتر توسعه داده شده، کمکی به استقرار بیشتر صنعت نشده است، مگر آن‌که بر اهلیت کسانی که برای کار مستقر می‌شوند تمرکز و دقت نظر شود.

مسکن، مهمترین مسئله شهرستان دهاقان است

سمیه محمودی عصر امروز_ پنجشنبه بیست و سوم تیرماه _در یازدهمین نشست مشترک شورای اداری استان و شهرستان دهاقان ضمن تبریک دهه ولایت اظهار کرد: مهمترین موضوعی که در این اواخر برای شهرستان اتفاق افتاد، آغاز خط انتقال آب از تصفیه خانه باباشیخعلی به برخی از روستاها و شهرهای این شهرستان است.

وی عنوان کرد: الحمدالله انتقال آب بدون هیچ مشکلی صورت گرفت گرچه کار کوچکی نبود ولی سه روستا این شهرستان همچنان بدون آب شرب پایدار است که امیدواریم استاندار اصفهان در این زمینه اهتمام ورزند.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس تصریح کرد: تکمیل و بهبود جاده شهرضاو دهاقان از دیگر اقدات مؤثری است که انجام شده است اما هنوز مطالبات پیمانکار از سال ۹۷ باقی مانده، ایجاد جاده سمیرم به شهر ستان دهاقان، روکش جاده‌های مختلف شهرستان، ارتقای زیر ساخت‌های شهرک‌های صنعتی شهرستان و انقلاب بزرگی که در عرصه مدرسه سازی شهرستان صورت گرفت، تنها قسمتی از فعالیت‌های انجام شده است.

وی عنوان کرد: ایجاد ۲۸۰ هکتار گلخانه در این شهرستان، بخشی از اقدامات عظیم صورت گرفته در شهرستان است، که در جایگاه خود قابل تأمل است.

محمودی خاطرنشان کرد: اما مهمترین مسئله و مشکل در شهرستان دهاقان، موضوع مسکن است چراکه قیمت‌های زمینی که در این شهرستان خرید و فروش می‌شود، به قیمت‌های شهر اصفهان نزدیک است که باعث مشقت مردم و عدم تحقق مهاجرت معکوس می‌شود.

وی خطاب به استاندار اصفهان متذکر شد: نیاز است جلسات شورای مسکن در استان و شهرستان به صورت جدی پیگیری و برگزار شود.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس تاکید کرد: شرایط اشتغال در شهرستان دهقان خوب نیست و نرخ بیکاری بالاتر از آمار اصفهان است.

وی در پایان به موضوع فرونشست زمین و قنوات در این شهرستان اشاره و خواستار ورود جدی مدیر کل مدیریت بحران استانداری شد و گفت: ما خواهان انباشت آب در شهرستان نیستیم ولی مدیر شرکت آب منطقه‌ای استان فکری عاجلی برای رودخانه فصلی شور این شهرستان با منابع طبیعی و طرح‌های آبخیزداری داشته باشند.

وضعیت برخی مدارس شهرستان دهاقان بحرانی است

علی جمشیدیان، عصر امروز _پنج شنبه بیست و سوم تیرماه _در یازدهمین نشست مشترک شورای اداری استان و شهرستان دهاقان ضمن تبریک دهه ولایت اظهار کرد: پس از استقرار دولت سیزدهم از مهمترین موضوعاتی که رئیس جمهور مطابق منویات مقام معظم رهبری بیان کرد، افزایش روز افزون امید برای مردم بود.

وی با بیان اینکه بسیار خوشحال هستم وقتی در باب سفر به این شهرستان با استانداری صحبت می‌کنیم، تاکید بر احصا همه مسائل و مصائب است، گفت: این موضوع جزو آموزه‌های دینی و سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی است.

فرماندار دهاقان تاکید کرد: مردم شهرستان دهقان در همه مراحل انقلاب اسلامی در صحنه‌ها حاضر بوده‌اند و همواره پای کار نظام و انقلاب ایستاده و بسیار کم توقع هستند.

جمشیدیان با اشاره به مشکلات و کمبودهای شهرستان دهاقان گفت: متاسفانه هنوز در بیمارستان این شهرستان متخصصین لازم حضور ندارند و همچنین برخی از روستاهای این شهرستان نیز فاقد آب شرب پایدار هستند و تکالیفی که قانون بر دوش دولت‌ها در حوزه آموزش و پرورش این شهرستان گذاشته است، محقق نشده بر همین اساس شرایط برخی مدارس این شهرستان بحرانی است. لازم به ذکر است که متاسفانه راه‌های شهرستان دهقان همچنان حادثه آفرین است که لازم است نسبت به اصلاح آن اقدام لازم انجام شود.

وی افزود: امروز تنها مرکز درمانی شهرستان دهاقان طرف قرارداد فرهنگیان نیست، همچنین متاسفانه در شهرستان دهقان علی رغم حضور حجم زیاد عشایر، هنوز آنتن دهی تلفن همراه در این منطقه امکان پذیر نیست و همین موضوع مشکلات عدیده ای را به وجود آورده است.

تکمیل می‌شود..
کد خبر 588054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.