جولان سگ‌ها در گوگد+ پاسخ شهردار

وجود سگ‌های ولگرد موجب وحشت ساکنان شهر گوگد به ویژه کودکان شده و لازم است این موضوع هرچه سریع‌تر پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهروندان گوگد با سگ‌های ولگرد در سطح شهر مواجه هستند؛ اگر در ساعات پایانی شب و اول صبح چرخی در سطح شهر بزنیم، جولان سگ‌ها را به وفور خواهیم دید. سگ‌ها برای به دست آوردن غذا در محیط شهر در دسته‌های چندتایی حرکت می‌کنند و موجب ترس و دلهره در شهروندان می‌شوند. حرکت آنها به صورت گروهی خطر حمله را افزایش می‌دهد و جان ساکنان به ویژه کودکان را به خطر می‌اندازد؛ بنابراین لازم است این موضوع هرچه سریع‌تر بررسی شود.

بعضی سگ‌های ولگرد دارای بیماری‌هایی نظیر هاری و کنه هستند که از راه مدفوع، بزاق و لمس این حیوانات آلوده به انسان منتقل می‌شود و می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری برای انسان داشته باشد. شایع‌ترین بیماری انتقال یافته از سگ به انسان، هاری است که بر اثر گازگرفتگی حاصل می‌شود؛ همه اینها نشان از آن دارد که ترس از سگ‌های ولگرد در واقع ترسی به جا است.

قرار بود سگ‌های ولگرد جمع‌آوری و به پناهگاهی برای عقیم‌سازی هدایت شوند، اما تاکنون اقدامی در این راستا نشده است. عده‌ای از شهروندان شهر گوگد در تماس با خبرگزاری ایمنا، نسبت به این وضعیت اعتراض دارند و خواهان رسیدگی فوری مسئولان شهر هستند.

شهروندان می‌توانند مشکلات خود را از طریق تماس با شماره تلفن ۸_۳۵۵۴۴۱۱۲ در اختیار این رسانه قرار دهند؛ دستگاه‌ها و نهادهای مسئول نیز می‌توانند برای پاسخ‌گویی به شهروندان از همین طریق اقدام کنند.

اجرای طرح زنده‌گیری سگ‌های بدون صاحب

حسن علی‌محمدی، شهردار گوگد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از اجرای طرح زنده‌گیری سگ‌های بدون صاحب در سطح شهر خبر داد و اظهار کرد: شهروندان در صورت زنده‌گیری سگ‌های ولگرد، به شهرداری اطلاع دهند تا مأموران نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام کنند.

وی با بیان اینکه رویکرد شهرداری عقیم‌سازی سگ‌های بدون صاحب است، افزود: سگ‌ها پس از زنده‌گیری به محل پناهگاه نگهداری شهرستان خوانسار یا روستای فاویان انتقال داده می‌شوند تا روند عقیم‌سازی انجام شود.

شهردار گوگد خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده وانت‌های حمل سگ و رهاسازی آنها در سطح شهر مراتب را به شهرداری گوگد اطلاع دهند.

کد خبر 588042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.