توضیحات شهردار خوانسار در خصوص تحویل اشتباهی جنازه

شهردار خوانسار گفت: واقعه‌ای که در آن، جنازه‌ای اشتباها به خانواده متوفی تحویل داده شد، عمدی نبوده است.

مهدی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با تحویل اشتباهی جنازه به خانواده‌های متوفی در شهر خوانسار، اظهار کرد: روز قبل از عید قربان دو متوفی خانم داشتیم که غسال خانم کار شست‌وشوی هر دو میت را با حضور اقوام متوفیان انجام داده بود و سپس هر دو میت به سردخانه منتقل شدند.

وی افزود: خانواده یکی از متوفی‌ها برای تحویل جنازه و برگزاری مراسم تشییع مراجعه و بدون شناسایی، میت را برای کفن و دفن تحویل می‌گیرند.

شهردار خوانسار ادامه داد: در هنگام دفن و تلقین نیز توجهی نمی‌کنند که میت متعلق به آنان است یا خیر و اقدام به خاکسپاری می‌کنند! خانواده بعدی نیز پس از دو ساعت اختلاف مراجعه می‌کند و در حین شناسایی میت خودشان، متوجه می‌شوند که به آنان تعلق ندارد و به اشتباه خاکسپاری شده است.

احمدی تصریح کرد: با کسب رضایت خانواده‌های دو میت، موضوع حل و فصل و اختلافی پیش نیامد.

وی ضمن عذرخواهی از خانواده‌های متوفیان به دلیل اشتباه پیش آمده، افزود: این کار عمدی نبوده و موضوع از سوی یکی از غیر خانواده‌ها متوفی در فضای مجازی منتشر و حساسیت ایجاد کرده است.

شهردار خوانسار گفت: به افراد خاطی اخطار دادیم و برای غسالخانه نیز کاور مخصوص میت و برچسب شناسایی تهیه شده است تا از این پس شاهد تکرار اینگونه ماجراها نباشیم.

احمدی تأکید کرد: یکی از کارکردهای رسانه انتقاد سازنده است، لذا در امر اطلاع رسانی به حیثیت و آبروی افراد و خانواده‌ها توجه شود.

کد خبر 588002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.