مدیریت شهری اصفهان در هفته‌ای که گذشت

مهم‌ترین رویدادهای مدیریت شهری اصفهان در هفته گذشته را در این بسته خبری ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «نباید توانایی عمرانی شهرداری را محدود به پروژه‌های کوچک بدانیم»، «هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی اصفهان در سال جاری»، «بررسی ایستایی ساختمان‌های دارای اسکلت فلزی و بتونی در مقابل حریق»، «اجرای ۵ ویژه‌برنامه در اصفهان به مناسبت روز بدون پلاستیک»، «بی‌آبی در اصفهان بیداد می‌کند / امکان کاشت چنار و بید را نداریم»، «عزم جدی مدیریت شهری برای رفع مشکلات»، «وظیفه شورای عالی چهارباغ چیست»، «لزوم توسعه و ترویج شهر را با درآمدهای مشروع»، «صدور پروانه الکترونیکی قرار گرفتن در پازل هوشمندسازی» و «توجه به بانوان کارمند با تصویب طرح جوانی جمعیت» از مهم‌ترین رویدادهای مدیریت شهری اصفهان در هفته گذشته بود که گزیده‌ای از آن را در این بسته خبری ایمنا می‌خوانید.

نباید توانایی عمرانی شهرداری را محدود به پروژه‌های کوچک بدانیم

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان گفت: پیرو جلسات بررسی پیشرفت پروژه‌های عمرانی شهرداری که هر دو هفته یک بار برگزار می‌شود، پروژه پارکینگ زیرسطحی خیابان توحید مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

وی تاکید کرد: در صدد هستیم با همت معاونت عمران شهری شهرداری این پارکینگ زیرسطحی را تا اول مهرماه، همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید تکمیل کنیم و به بهره‌برداری برسانیم تا خیابان توحید بازگشایی شود و دیگر شاهد حجم ترافیکی در این نقطه از شهر نباشیم.

ناوگان اتوبوسرانی اصفهان امسال هوشمندسازی می‌شود

حسین حق‌شناس، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی، کنترل هوشمند ناوگان و پرداخت الکترونیک از پروژه‌های شاخص شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری در سال جاری است.

وی خاطرنشان کرد: شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری اصفهان به عنوان متولی اصلی این امر تاکنون اقدامات مهمی در زمینه هوشمندسازی این ناوگان انجام داده است که در قالب دو سیستم کنترل هوشمند ناوگان (AVL) و پرداخت الکترونیک (AFC) اجرا می‌شود.

بررسی ایستایی ساختمان‌های دارای اسکلت فلزی و بتونی در مقابل حریق

آتشپاد دوم ابراهیم مطلبی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی استحکام ساختمان‌های بتنی در مقابل حریق، گفت: مقاومت ساختمان‌های بتنی در مقابل حریق بیشتر از ساختمان‌های دارای اسکلت فلزی است، لذا بررسی ایستایی ساختمان‌های دارای اسکلت فلزی و بتونی مقابل حریق ضروری است.

وی تصریح کرد: ساختمان‌ها با سازه‌های بتنی و فلزی هر دو در مقابل حرارت ضعیف است و اگر تمهیدات لازم اندیشیده نشود، هنگام آتش‌سوزی دچار فروریزی می‌شود و در مقام مقایسه، ساختمان‌های فولادی در مقابل حریق به نسبت ساختمان‌های بتنی آسیب‌پذیرتر است.

اجرای ۵ ویژه‌برنامه در اصفهان به مناسبت روز بدون پلاستیک

غلامرضا ساکتی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از اجرای چندین ویژه‌برنامه با هدف آموزش شهروندان در خصوص معضلات پسماندهای پلاستیکی و آشنایی با راهکارهای کاهش تولید این پسماندها به مناسبت روز بدون پلاستیک خبر داد.

وی تصریح کرد: از بخش‌های مختلف این برنامه می‌توان به گذر آموزشی و نمایش پوسترهایی با محوریت مدیریت پسماند، کارگاه نقاشی با محوریت مدیریت پسماند برای کودکان، مسابقه ویژه کودکان و بزرگسالان و توزیع کتاب‌های پاکیمن و تبدیل شوندگان با عنوان "پاکیمن و پسماندهای پلاستیکی" به کودکان جهت افزایش آگاهی آنها در خصوص پسماندهای پلاستیکی اشاره کرد.

بی‌آبی در اصفهان بیداد می‌کند / امکان کاشت چنار و بید را نداریم

مجید عرفان‌منش، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه بی‌آبی در این کلان‌شهر بیداد می‌کند، گفت: به‌دلیل خشکسالی و کیفیت بد هوا، امکان کاشت بعضی از درختان همچون چنار و بید مجنون را در شهر نداریم.

وی با بیان اینکه در اصفهان ۵۶۰۰ هکتار فضای سبز وجود دارد که بخش عمده آن زیر نظر شهرداری و حدود ۱۵۰۰ هکتار آن تحت نظر نهادهای نظامی و دانشگاه‌ها است، ادامه داد: برای محاسبه نیاز آبی فضای سبز شیوه‌های علمی مد نظر قرار گرفته است که بر اساس تحقیقات علمی حدود ۶۰ میلیون متر مکعب آب در سال نیاز است تا فضای سبزی با نشاط و اکولوژیک داشته باشیم، اما در چند سال گذشته بیش‌تر از ۲۵ میلیون مترمکعب در سال، آب نداشتیم که حدود هشت میلیون متر مکعب از این آب‌ها نیز پساب فاضلاب بوده است.

مدیریت شهری عزم جدی برای رفع مشکلات دارد

محمد نورصالحی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: روند اجرای پروژه رینگ حفاظتی شهر کند شده و مربوط به آزادسازی پلاک‌ها، اراضی و املاک در طول مسیر پروژه است. برای تسریع در اجرای این پروژه و آزادسازی پلاک‌های این مسیر می‌طلبد حوزه مالی و اقتصادی شهرداری جدی‌تر و قوی‌تر ورود کند.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه مدیریت شهری به منظور تأمین رفاه شهروندان عزم جدی برای رفع مشکلات دارد، اما نکته قابل تأمل ضرورت حمایت دیگر دستگاه‌ها و ارگان‌ها در این مسیر از شهرداری است.

وظیفه شورای عالی چهارباغ چیست؟

محمدرضا فلاح رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص شورای عالی چهارباغ و هدف از تشکیل آن، اظهار کرد: یکی از مکان‌هایی که در دوره صفوی در کنار اماکن بی‌نظیر دیگر شکل گرفت و به شکوه و عظمت اصفهان افزود محور دیدنی و باصفای چهارباغ بود. محور تاریخی و دیدنی چهارباغ مانند اماکن تاریخی دیگر توانست محل جذب گردشگران داخلی و خارجی باشد.

وی تاکید کرد: شورای عالی چهارباغ جهت مباحثی مانند ساخت‌وساز، زیرساخت‌های چهارباغ، حساسیت‌های فرهنگی و تغییراتی که روی پیرایش ضلع غربی، شرقی و بدنه‌سازی چهارباغ انجام می‌گرفت، ورود می‌کند.

مردم توسعه و ترویج شهر را با درآمدهای مشروع می‌خواهند

مصطفی نباتی‌نژاد، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در خصوص مشکلات اصفهان نگران برندسوزی هستیم؛ میراث‌دار اصفهان بزرگ هستیم که قابل تکریم است و نباید در خصوص مشکلات شهر از جمله فرونشست، بگوییم گذشتگان مقصر بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: با شفاف‌سازی انجام شده به نظر می‌رسد تغییری زیادی در این درآمد شکل نگیرد. مردم شهر راضی هستند که توسعه شهر به صورت حلال انجام شود و راضی نیستند درآمد نامشروعی خرج توسعه شهر شود.

صدور پروانه الکترونیکی؛ قرار گرفتن در پازل هوشمندسازی

علی صالحی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: افرادی که مستندات قانونی پروانه ساختمانی آنها آماده است و منع قانونی در رابطه با ساختمان وجود ندارد، در کمتر از ۱۰ روز می‌توانند شاهد صدور پروانه ساخت و ساز، بازسازی و تخریب باشند، این اتفاق دستاوردهای خوبی را در این حوزه رقم می‌زند، فرایندها را در تمام مناطق شهرداری یکسان و فاکتورهای شفاف را به مردم ارائه می‌کند.

وی تصریح می‌کند: غیرحضوری شدن صدور پروانه ساختمانی و الکترونیکی شدن فرایندها، شهر را در پازل هوشمندسازی قرار می‌دهد و شهر به‌گونه‌ای توسعه می‌یابد که با حداقل درگیری با ضوابط اداری، رعایت اصول اخلاقی، انسانی و اعتقادی می‌توانیم به «اصفهان من شهر زندگی» دست یابیم.

توجه به بانوان کارمند با تصویب طرح جوانی جمعیت

فرزانه کلاهدوزان، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تصویب طرح جوانی جمعیت و خانواده، اظهار کرد: قانون جوانی جمعیت و خانواده در مجلس مطرح بود و بعد از سال‌ها تصویب شد، هم‌زمان با تصویب این قانون اعضای شورای ششم شهر اصفهان طرحی را تقدیم شورای اسلامی شهر کردند.

وی تاکید کرد: در این طرح برای زنان کارمند که از کارکنان شهرداری هستند تسهیلاتی در نظر گرفته شده است، البته این تسهیلات برای افرادی است که ازدواج می‌کنند.

کد خبر 587974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.