برخورد با سگ‌گردانی وظیفه کیست؟

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: سگ‌گردانی در بوستان‌ها موجب سلب آسایش شهروندان شده است، لذا نیروی انتظامی با آن برخورد می‌کند.

مهدی بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص اعلام ممنوعیت سگ‌گردانی از سوی پلیس نیروی انتظامی، اظهار کرد: در شهرداری تهران مراجعات متعدد شهروندان و پیام‌های مختلفی را در سامانه ۱۳۷ داشتیم مبنی بر این‌که سگ‌گردانی در بوستان‌ها سبب سلب آرامش، امنیت و آسایش مردم می‌شود و آنها را با مشکلاتی روبه‌رو کرده است.

وی با بیان اینکه وظیفه کارکنان شهرداری تهران با ضابط قضائی متفاوت است و نمی‌توانند در این راستا اقدام کنند، ادامه داد: پلیس با استناد به ماده ۶۱۸ و ۶۳۸ قوانین مجازات اسلامی می‌تواند به برخورد با متخلفان ورود کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: قانون اعلام کرده است که با افرادی که با اقدامات خود موجب سلب امنیت، آرامش و آسایش شهروندان می‌شوند، برخورد می‌شود، بنابراین پلیس با افرادی که موجب سلب آرامش و امنیت شهروندان می‌شوند، برخورد خواهد کرد.

وی اضافه کرد: در شهرداری تهران این توانایی را نداریم که به این موضوع ورود کنیم، چرا که کارمندان شهرداری تهران ضابط قضائی نیستند.

بابایی گفت: امیدواریم که با ورود پلیس به این حوزه شاهد افزایش امنیت شهروندان در شهر تهران باشیم.

کد خبر 587961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.