جدیدترین رتبه تیم‌های ایرانی در رده‌بندی IFFHS/خبری از سرخابی‌ها نیست+عکس

فدراسیون بین‌المللی آمار و تاریخ فوتبال (IFFHS) رده‌بندی ۳۰۰ تیم برتر ظرف یک‌سال گذشته را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پیش از آغاز تورنمنت‌های داخلی لیگ‌های سراسر دنیا در فصل جدید، فدراسیون بین‌المللی آمار و تاریخ فوتبال (IFFHS) رده‌بندی ۳۰۰ تیم برتر ظرف یک سال گذشته را از نگاه کارشناسان خود اعلام کرد.

مطابق این رده‌بندی، سه تیم برزیلی پالمیراس، فلامنگو و اتلتیکومینیرو در رتبه‌های اول تا سوم قرار دارند و تیم‌های لیورپول و چلسی انگلیس، جایگاه‌های چهارم و پنجم را به‌خود اختصاص داده‌اند.

گفتنی است لیورپول در رده‌بندی برترین تیم‌ها تا پایان‌ماه‌مِی در رده دوم جای داشت که تعطیلات رقابت‌های اروپا سبب سقوط شاگردان یورگن کلوپ به رتبه چهارم شد.

اما در بین تیم‌های ایرانی تیم فولاد خوزستان با ۹۳.۵ امتیاز، بهترین تیم ایرانی این جدول به شمار می‌رود و با وجود ۹ پله سقوط، رتبه ۱۸۴ جهان را به خود اختصاص داده است. همچنین سپاهان نیز با ۷۸ امتیاز و سقوطی یک پله‌ای در جایگاه ۲۴۳ جهان و دوم ایران ایستاده است.

استقلال، قهرمان فصل گذشته لیگ‌برتر که در رده‌بندی ماه گذشته به جایگاه ۲۷۵ جهان رسیده بود؛ جایی در میان ۳۰۰ تیم برتر ندارد و سقوطی حداقل ۲۵ رده‌ای را تجربه کرده است. ضمن اینکه علاوه‌بر استقلال، دیگر تیم پایتخت یعنی پرسپولیس نیز کماکان جایی در بین برترین تیم‌های ایران و جهان در این فهرست ندارد.

جدیدترین رتبه تیم‌های ایرانی در رده‌بندی IFFHS/خبری از سرخابی‌ها نیست+عکس

کد خبر 587957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.