ورشو میزبان پارکی جدید با هدف افزایش تنوع زیستی و تعامل اجتماعی

ورشو، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر لهستان، اخیرا تحولات طراحی زیادی را تجربه کرده است؛ به‌زودی پارک شگفت‌انگیزی در شهر برای افزایش تنوع زیستی و تعامل اجتماعی میان شهروندان احداث خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پارک جدید ورشو که Pole Mokotowskie نام گرفته است، نه‌تنها به عنوان مرکزی برای افزایش تنوع زیستی و تعاملات اجتماعی عمل خواهد کرد بلکه، چشم‌انداز بی‌نظیری برای شهر به وجود خواهد آورد که در آن، انسان‌ها، جانواران و گیاهان در کنار یکدیگر بیشترین بهره را از فضاهای سبز و آبی خواهند برد. این پارک در بافت شهری احداث خواهد شد و در نتیجه، دسترسی به آن از طریق وسایل حمل‌ونقل عمومی به راحتی امکان‌پذیر خواهد بود.

ورشو میزبان پارکی جدید با هدف افزایش تنوع زیستی و تعامل اجتماعی

پارک Pole Mokotowskieدر نزدیکی مکان‌های عمومی محبوبی نظیر دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای، کتابخانه ملی و استادیوم Mermaid احداث خواهد شد و در نتیجه بازدیدکنندگان زیادی را از این مکان‌ها به سمت خود جذب خواهد کرد. این پارک فضاهای سبز بیشماری را در بر خواهد گرفت تا دسترسی سیل عظیمی از جمعیت را در محیطی آرام و زیبا به خود فراهم آورد.

معماران پروژه پارک جدید ورشو هدف خود از احداث آن را گسترش فضاها سبز برای افزایش تنوع زیستی در راستای رونق اقتصاد مدور معرفی کرده‌اند، ضمن این‌که بهبود کیفیت هوا را نیز در رأس طراحی‌های خود قرار داده‌اند. در واقع، این پارک مبتنی بر مفهوم "جوامع زیستی" است چرا که در آن، انسان‌ها و جانداران دیگر (حیوانات، حشرات و گیاهان) به طور همزمان از فضاهای سبز بهره می‌برند.

ورشو میزبان پارکی جدید با هدف افزایش تنوع زیستی و تعامل اجتماعی

مدیران پروژه پارک Pole Mokotowskie به منظور تقویت تنوع زیستی به احیای فضاهای آبی آن خواهند پرداخت، ضمن این‌که به طور همزمان چشم‌اندازهای گیاهی را گسترش خواهند داد. در این راستا، طی چند سال اخیر بیش از ۱۳ هزار متر مربع فضای بتنی تخریب شده است که معماران در حال جایگزینی فضاهای سبز و آبی در این مکان‌ها هستند. علاوه بر این، سازندگان پارک جدید در نظر دارند از طریق ایجاد یک سیستم آبی جدید، اکوسیستم‌هایی وابسته به آب گسترش را دهند و به همین واسطه نیز، تنوع زیستی را در این منطقه بیشتر بکنند.

از همه مهم‌تر این‌که منبع بزرگی برای جمع‌آوری آب باران در پارک جدید ورشو تعبیه خواهد شد که از آب آن برای پرورش گیاهان و آبراهه‌ها بهره گرفته می‌شود.

ورشو میزبان پارکی جدید با هدف افزایش تنوع زیستی و تعامل اجتماعی

کد خبر 587906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.