همکاری صنعتی برای تولید بتن مقاوم با موفقیت به پایان رسید

دو شرکت به همراه دانشگاه پلی‌تکنیک مادرید با همکاری یکدیگر، افزودنی‌ تقویت شده با گرافن برای صنعت سیمان و بتن توسعه می‌دهند.

به گزارش ایمنا، شرکت گرافنا (Graphenea)، گروه بین‌المللی لانتانتیا (Lantania) و دانشگاه پلی‌تکنیک مادرید با همکاری یکدیگر افزودنی تقویت شده با گرافن را برای صنعت سیمان و بتن توسعه می‌دهند.

شرکت گرافنا با مشارکت گروه بین‌المللی لانتانتیا که زیرساخت‌های بزرگ حمل‌ونقل، آب و انرژی ایجاد می‌کند همچنین همکاری دانشگاه پلی‌تکنیک مادرید (UPM) به تازگی افزودنی تقویت‌شده با گرافن تولید کرده‌اند که عمر مفید مورد انتظار بتن را تا ۵۰ درصد افزایش و مقاومت آن را بهبود می‌دهد. پس از بررسی اثربخشی آن در آزمایشگاه، این افزودنی جدید در پروژه ساخت‌وساز مخزن آلمودوار آزمایش شد.

این آزمایش با افزودن گرافن بهبود یافته به بتن با مقاومت فشاری ۳۰ مگاپاسکال انجام شد. کارایی کلی آن در هنگام اختلاط در کارخانه بتن، زمانی که هنوز تازه است و از طریق بررسی اثرات این افزودنی روی بتن در طول حمل و نقل و استفاده در پروژه ارزیابی شد. سپس آزمایش‌های رفتار مکانیکی و دوام در محیط‌های تهاجمی انجام شد.

مزیت اصلی این افزودنی جدید برای سیمان و بتن، بهبود قابل توجهی در دوام است که پایداری بیشتری را برای زیرساخت‌های ساخته شده با استفاده از مواد افزودنی ایجاد می‌کند. این نانو افزودنی برای سهولت استفاده برای کاربرد در پروژه‌های ساختمانی در مقیاس بزرگ طراحی شده است. مرحله بعدی تجاری‌سازی این محصول، استفاده از آن در مقیاس صنعتی‌تر خواهد بود.

منبع: آنا

کد خبر 587851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.