آن‌طورکه می‌خواستم از فوتبال خداحافظی نکردم/بودجه ذوب‌آهن محدود است!

«بازار نقل‌وانتقالات را دنبال می‌کنم و ذوب‌آهن نمی‌تواند در این بازار وارد شود؛ البته طبیعی است زیرا جام‌جهانی را در پیش رو داریم و رقم قرارداد بازیکنان وحشتناک است. ذوب‌آهن بودجه محدودی دارد و نمی‌تواند مانند دیگر تیم‌ها یارگیری کند.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، قاسم حدادی‌فر اسطوره باشگاه ذوب‌آهن روز گذشته ۳۹ ساله شد. وی سال گذشته حواشی عجیبی را تجربه کرد، اما درنهایت همه چیز به حضور وی در کنار مستطیل سبز ختم شد. حدادی‌فر با توجه به مصدومیتی که سال گذشته داشت و یک‌سال هم از فوتبال دور بود، تصمیم گرفت در کادر فنی ذوب‌آهن مشغول به فعالیت شود.

او درحال‌حاضر روزهای سختی را طی می‌کند زیرا آن‌طورکه پیش‌بینی می‌شد نتوانست از فوتبال خداحافظی کند و به شرایط جدید خود عادت ندارد. خبرنگار ایمنا گفت‌وگویی با اسطوره باشگاه ذوب‌آهن داشته است که در ادامه می‌خوانید:

روز گذشته ۳۹ سالتان شد، یک‌سال اخیر برای شما چطور گذشت؟

به خاطر اتفاقاتی که افتاد و دوری از فوتبال، سال سختی را پشت سر گذاشتم؛ اما یک دوره گذار بود تا به کارهای شخصی و تحصیلم برسم و بیشتر فکر کنم؛ همچنین بتوانم با حضور در کادر فنی در سال‌های بعد مفیدتر باشم.

درخصوص اختلافات خود با باشگاه ذوب‌آن صحبت کنید

بابت اختلافاتی که وجود داشت، به شدت از باشگاهی که در آن زحمت کشیدم دلخور شدم؛ انتظار داشتم این مسائل بهتر مدیریت شود. در هر صورت آدمی نیستم که گله کنم و یاد گرفته‌ام که بجنگم. این موضوع یک تجربه شد تا در مسائل دیگر زندگی از آن استفاده کنم و آینده بهتری برای خودم رقم بزنم.

اما درنهایت به کادرفنی ذوب‌آهن اضافه شدید

امسال جلسات خوبی با مدیریت، هیئت‌مدیره و سرمربی تیم برگزار کردیم؛ طبق صحبت‌ها به من پیشنهاد شد که به عنوان بازیکن به تیم کمک کنم؛ همچنین با حضور در کادر فنی کمک‌حال ذوب‌آهن باشم. با توجه به مصدومیتی که سال قبل داشتم و یک‌سال دوری از فوتبال، تصمیم گرفتم در سمت جدیدی به ذوب‌آهن کمک کنم.

این روزها ذوب آهن تمرینات پیش‌فصل خود را سپری می‌کند. شرایط تمرینات چطور است؟

دو هفته است که تمرینات شروع شده و حدود یک هفته است که کنار تیم هستم. دوره پر فشار بدنسازی را پشت سر می‌گذاریم و بیشتر روزها در دو نوبت صبح و بعدازظهر تمرین داریم. شرایط نسبتاً خوب است، شاکله اصلی تیم حفظ شده و بازیکنان جدید هم قرار است اضافه شوند تا با تقویت تیم فصل خوبی داشته باشیم.

محمد نوری هم به عنوان مربی در کادر تیم فوتبال ذوب‌آهن حضور دارد. فکر می‌کنید او هم بتواند در کنار شما به ذوب کمک کند؟

نوری در زمان بازی یکی از بهترین‌ها بود که سابقه و رزومه او مشخص است و با توجه به نظر تارتار به تیم اضافه شد؛ بچه‌ها در فاز هجومی می‌توانند از تجربیاتش استفاده کنند. نوری ملی‌پوش بوده و در اردوهای ملی با هم بودیم، درحال‌حاضر نیز همه یک هدف داریم و آن این است که جایگاهی بهتر از سال گذشته برای ذوب‌آهن کسب کنیم.

مدتی است که باشگاه ذوب‌آهن مشکل مالی دارد، آیا این مشکلات به تیم فوتبال هم ضربه زده است؟

بله، بازار نقل و انتقالات را دنبال می‌کنم و ذوب‌آهن نمی‌تواند در این بازار وارد شود. البته این طبیعی است زیرا جام جهانی را پیش رو داریم و رقم قرارداد بازیکنان وحشتناک است. ذوب‌آهن بودجه محدودی دارد و نمی‌تواند مانند دیگر تیم‌ها یارگیری کند، اما قصد داریم در پست‌هایی که بازیکن نیاز است، چند نفر که می‌توانند به تیم کمک کنند به جمع گاندوها اضافه شوند. درواقع بودجه ذوب‌آهن با تیم‌های صنعتی قابل مقایسه نیست و این موضوع طبیعی است، فوتبال به سمتی رفته که تیم‌ها هزینه می‌کنند و در نهایت اگر برنامه‌ریزی هم داشته باشند نتیجه خوب می‌گیرند، ما یک تیم با ترکیبی از جوانان و باتجربه‌ها داریم که به نتیجه‌گیری هم امید داریم.

در شهریورماه انتخابات فدراسیون فوتبال را پیش رو داریم، به نظر شما شخصی که در رأس فوتبال ما قرار می‌گیرد باید چگونه به فوتبال ایران کمک کند؟

این موضوع گفت‌وگوی زیادی را می‌طلبد. طی چندسال اخیر فوتبال ما ضربه خورده است؛ امیدوارم در رأس آن شخصی بیاید که از جنس فوتبال باشد، ساختارسازی کند و برنامه‌ریزی داشته باشد. در هیچ جای دنیا با سرمربی تیم ملی خود این‌گونه برخورد نمی‌کنند. حدود چهار ماه دیگر جام جهانی را در پیش رو داریم؛ درحالی‌که رئیس فدراسیون و سرمربی تیم ملی نداریم! فکر می‌کنم فوتبال ما این روزها به بیراهه می‌رود.

و اما سخن پایانی؟

از مجموعه ذوب‌آهن به خاطر اعتمادی که به من دارد تشکر می‌کنم. دوست داشتم اتفاقات بهتری در اواخر فوتبالم رخ دهد، اما همیشه آن‌طورکه می‌خواهیم پیش نمی‌رود. امیدوارم به تیم کمک کنم.

گفت‌وگو از کیمیا گلپیرا_خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 587796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.