تلاش شورای شهر لیدز برای احیای یک خیابان محبوب تاریخی

شورای شهر لیدز با سرمایه‌گذاری و مورد توجه قرار دادن خیابان تاریخی محبوب لیدز، «نیوبریگیت»، عصر جدیدی را برای آن رقم زد و اطمینان حاصل کرد که این خیابان آینده‌ای درخشان همچون گذشته را از آن خود کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، عصر جدیدی برای «نیوبریگیت (New Briggate)»، خیابان محبوب شهر لیدز، در حال طلوع است زیرا این خیابان تاریخی عشق، مراقبت، توجه و سرمایه‌گذاری شایسته خود را از سوی شورای شهر دریافت خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود همچون گذشته درخشان خود از آینده‌ای درخشان نیز بهره‌مند باشد. مجموعه‌ای از سرمایه‌گذاری‌های هماهنگ طراحی شده برای بهتر کردن این منطقه دارای شخصیت و غنای فرهنگی برای بازدیدکنندگان، ساکنان و مشاغل، با تأثیرات مثبتی که به همراه خود خواهند آورد در مسیر دگرگونی گسترده‌تر این مرکز شهر محبوب به کمک شورای لیدز خواهد آمد.

بهبود زیرساخت‌های بزرگراهی این ناحیه با تغییر دائمی مسیر حرکت اتوبوس‌ها به بخش «ویکار لین (Vicar Lane) و ایجاد فضایی بدون ترافیک با پیاده‌راه‌سازی بخش انتهایی نیوبریگیت، بهار گذشته با سرمایه‌گذاری ۱۷۳.۵ هزار پوندی شورای شهر طی برنامه سرمایه‌گذاری روی حمل‌ونقل عمومی لیدز (LPTIP) به پایان رسید.

برنامه‌های شورای شهر لیدز برای خیابان بریگیت

شورای شهر لیدز در حال حاضر به افزودن درختان بیشتر و نیمکت‌های جذاب، همچنین افزایش قابل توجه صندلی‌های کافه‌های خیابانی در فضای باز پرداخته، در خارج از کلیسای «سنت جان (St. John)» نیمکت‌های پیک‌نیک تعبیه و در باغ‌های مجاور فضای بازی کودکان نصب کرده است. افتتاح یک رستوران جدید به‌دنبال بازسازی ساختمان‌های ۱۸ میلیون پوندی شرکت اپرا، بهسازی مغازه‌ها و واحدهای تجاری، نوسازی‌های داخلی بناها و ایجاد محیطی ایده‌آل برای شکوفایی کسب‌وکارهای محلی از دیگر اقدامات شورای شهر لیدز برای احیای منطقه محبوب خیابان نیوبریگیت محسوب می‌شود.

هدف از پیاده‌سازی پروژه جدید شورای شهر در این خیابان برداشتن گامی بزرگ رو به جلو برای افزودن درخشش بیشتر به خیابان است که شامل ۱.۳ میلیون پوند بودجه اضافی برای اجرای برنامه بازسازی «میراث خیابان‌های تاریخی (HAZ)» انگلستان می‌شود که در سال ۲۰۲۰ در راستای حمایت از بازسازی نیوبریگیت برای تبدیل شدن به محیطی ایده‌آل برای کسب‌وکارها به مرحله اجرا درآمد.

اقدامات در دست اجرای شورای شهر لیدز برای خیابان بریگیت

شورای شهر در حال حاضر با استفاده از بخشی از این بودجه اضافی تخصیص یافته، به بهبود و بازسازی ویژگی‌ها و شخصیت‌های تاریخی چهار مغازه و واحد تجاری اقدام کرده است که در مقابل تئاتر بزرگ شهر قرار دارند. شورا این گونه توضیح داد که پس از پایان مرحله اول از بازسازی‌های مقدماتی این بناها، نمای جلویی آن‌ها اصلاح و در آن‌ها پنجره‌های چوبی ارسی نصب خواهد شد. برای طبقات فوقانی این بناها نیز تعمیرات اساسی و نوسازی‌های داخلی گسترده در نظر گرفته شده است. این طبقات برای سالیان متوالی خالی بوده‌اند، اما پس از تعمیر دوباره به عنوان آپارتمان‌های مسکونی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. بهسازی کف خیابان، مرمت سنگ‌فرش‌های «یورک‌استون (Yorkstone) و بهبود دسترسی به پله‌های منتهی به خیابان سنت‌جان نیز بخشی از برنامه بازسازی این بخش محسوب می‌شود.

شورای شهر دلیل استفاده از مصالح سنتی در کنار جدیدترین روش‌های حفاظت از این بناها را قدمت این بخش از شهر و مجاورت آن‌ها با بناهای تاریخی همچون «گراند آرکید (Grand Arcade)» و کلیسای سنت‌جان به‌عنوان قدیمی‌ترین مکان عبادت باقی‌مانده در شهر عنوان کرد.

برگزاری جشنواره آموزش مهارت‌های میراث باستانی و فعالیت‌های «روزهای میراث فرهنگی باز (بزرگ‌ترین جشنواره تاریخ و فرهنگ انگلستان که فرصتی برای بازدید از مکان‌های پنهان و کسب تجربیات جدید فراهم می‌کند و نیز از برنامه‌های پیش روی شورای شهر لیدز برای محافظت از تاریخ خیابان نیوبریگیت است که با همکاری انجمن «حفاظت از کلیساها» برگزار خواهد شد.

عضو اجرایی شورای شهر لیدز در بخش اقتصاد، فرهنگ و آموزش ضمن اشاره به تاریخ غنی منطقه نیوبریگیت، ساختمان‌های متعدد و متنوع آن را بناهایی معرفی کرد که در طول نسل‌ها خاطرات ویژه‌ای را در قلب خود ثبت کرده است و داستان‌های بی‌شماری برای گفتن دارد. وی اقدام شورا برای تضمین بقای این خیابان محبوب و داشتن نگاهی پرجنب‌وجوش و موفق نسبت به آن را بسیار مسرت‌بخش دانست و بازسازی نیوبریگیت را نه تنها احترام گذاشتن به تاریخ غنی این منطقه که ابزاری برای برآورده کردن بلندپروازی‌های شورا برای تمرکز بر پیشرفت مردم و رشد فراگیر لیدز معرفی کرد.

عضو اجرایی شورای شهر لیدز در بخش زیرساخت‌ها و اقلیم نیز ضمن توصیف مرکز شهر به‌عنوان مکانی فوق‌العاده و چشمگیر اعلام کرد که شورا مصمم است نیوبریگیت را بهتر کند و آن را به‌عنوان مکانی به نمایش بگذارد که در زمینه اشتیاق به زندگی، فرهنگ و پررونق بودن کسب‌وکارها در سطح جهانی حرف اول را می‌زند. وی نیوبریگیت را نمونه‌ای عالی برای به نمایش درآوردن این امر دانست که در آن مسئولان شهری در کنار اعمال تغییرات حساس و با داشتن درک کامل از شخصیت و هویت بخش‌های مختلف مرکز شهر، به خواسته‌های مردم محلی گوش فرا دهند و به آن‌ها عمل کنند.

پیشرفت‌های جدید نیوبریگیت به لیدز کمک خواهد کرد تا با جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید، مشاغل، خانه‌ها و فضاهای باکیفیتی را به ارمغان آورد که در آن همه می‌توانند با یکدیگر ملاقات داشته باشند و ارتباط برقرار کنند.

کد خبر 587761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.