شورای شهر لندن؛ برنده جایزه رهبری آب‌وهوایی

شورای شهر لندن و اقدامات آن در زمینه بازسازی خانه‌های شهر در راستای کاهش انتشار کربن مورد تأیید و ستایش جوایز MJ 2022 در زمینه رهبری آب‌وهوایی قرار گرفت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اقدامات مشترک منطقه‌های لندن در بازسازی خانه‌های شهر با هدف کاهش انتشار کربن، جایزه MJ2022 در دسته «برتری در واکنش به شرایط اضطراری آب‌وهوایی» را از آن خود کرد. اقدامات شورای شهر در این زمینه از بخش‌های اصلی برنامه «مقاوم‌سازی لندن» شورا بود که توسط داوران برنامه طرحی واقعاً پیشگامانه و راه‌حلی بالقوه برای الگوبرداری توسط طیف وسیع‌تری از شوراهای شهر سراسر جهان توصیف شد. برنامه مقاوم‌سازی لندن طرحی مورد توافق ۳۳ مقام محلی در پایتخت در زمینه یک طرح پان لندن برای بهبود بهره‌وری انرژی و کاهش شدید انتشار گازهای گلخانه‌ای است.

پان لندن چیست؟

پان لندن دارای چندین شاخه و طرح است که برای ارائه عدالت به تمام افرادی که قربانی جنایت شده‌اند و همچنین مورد توجه دادن بخش‌های آسیب‌دیده شهر برنامه‌ریزی شده است تا لندن را به جای بهتری برای زندگی تبدیل کند. برای مثال در بخش مسکن، پان لندن طرحی منحصربه‌فرد و نوآورانه است که برای افراد ساکن در خانه‌های اجاره‌ای اجتماعی یا منازل شخصی خانوادگی که در معرض خطرات جدی از جمله خشونت و سوءاستفاده قرار دارند، مسکن‌هایی ایمن و مطمئن فراهم می‌کند، در بخش مقابله با بی‌خانمانی مسکن‌های موقت مدولار فراهم می‌کند، در بخش حفاظت از کودکان، افراد آسیب‌دیده از خشونت و سوءاستفاده را مورد حفاظت قرار می‌دهد و دارای بخش‌های دیگر با مأموریت‌هایی مشابه در راستای بهتر شدن لندن است که موارد مختلف را مد نظر قرار داده‌اند.

برنامه شورای شهر لندن برای بهره‌وری انرژی

شورای شهر لندن سال گذشته یک طرح جدید برای دستیابی به کربن‌صفر شدن خالص در تمام املاک و مستغلات شهر ارائه داد که به سرمایه‌گذاری ۹۸ میلیارد پوندی در اقتصاد سبز نیاز داشت و البته با مزایای زیست‌محیطی و اقتصادی عظیمی همراه بود. کل ۳۳ مقام محلی پایتخت با این طرح مشترک در راستای کاهش انتشار کربن از همه ساختمان‌های داخلی لندن به‌واسطه مقاوم‌سازی برای بهبود بهره‌وری انرژی موافقت کردند.

شورای شهر اعلام کرد که متعهد شدن به ارتقا کل ساختمان‌های لندن برای دست‌یابی به میانگین رتبه عملکرد انرژی EPC B تا سال ۲۰۳۰، منجر به کربن‌زدایی چشمگیر املاک لندن و پیشرفت حیاتی پایتخت در مسیر کربن‌صفر شدن خالص خواهد شد چراکه انتشار کربن از ساختمان‌های لندن حدود یک سوم از کل کربن انتشاریافته در پایتخت انگلستان را تشکیل می‌دهد. با همکاری شورای شهر و شهرداری‌های منطقه‌های لندن برای بهبود وضعیت فعلی مسکن در سراسر شهر، لندن علاوه بر بهبود چشمگیر در بخش کربن‌زدایی شاهد مزایای دیگری هم‌چون کاهش کمبود سوخت و تقویت صنایع سبز نیز بوده است. این موفقیت باعث شد که شورای شهر لندن برنده جایزه MJ 2022 در دسته «برتری در واکنش به شرایط اضطراری آب‌وهوایی» شود.

مدیر مسکن و بازسازی شهری و رئیس گروه مشارکتی مدیران مسکن لندن که این جایزه را به‌رسمیت شناخته شدن اثرات فوق‌العاده عملکرد مشترک منطقه‌های لندن طی برنامه مقاوم‌سازی لندن توصیف کرد، گفت: «دولت‌های محلی لندن مصمم هستند تا بلندپروازی‌های شورای شهر را به واقعیت تبدیل کنند و به‌طور چشمگیری انتشار کربن منتسب به ساختمان‌های لندن را کاهش دهند. همه ما مفتخریم که طی یک رویکرد مشترک جدید در پایتخت پیشگام شدیم و هیجان زده‌ایم که این چالش مهم را با هم به انجام رساندیم.»

وی در ادامه به اشتراک گذاشتن تجربیات و آموخته‌های لندن از این برنامه را در طول جوایز MJ عالی توصیف و خاطرنشان کرد که لندن برای دستیابی به بلندپروازی‌های خود در زمینه کربن‌صفر شدن هنوز راهی طولانی در پیش رو دارد و برای رسیدن به آن نیازمند همکاری همه سطوح دولتی است. وی اطمینان داد که همه منطقه‌های لندن متعهد شده‌اند که در بخش‌های لازم با شورای شهر همکاری‌های لازم را به‌عمل آورند و با تمرکز بر این دستورکار کلیدی، پروژه‌های مشابه دیگری را نیز حتی در سراسر کشور پیاده‌سازی کنند.

کد خبر 587750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.