تدبیر شورای شهر بارسلونا برای مقابله با تنهایی

شورای شهر بارسلونا در راستای مقابله با تنهایی و انزوا یک بازی رومیزی طراحی کرده است چراکه طبق نظرسنجی‌ها حدود ۷۰ هزار نفر از هر گروه سنی در این شهر اغلب احساس تنهایی می‌کنند که این امر حاکی از تسلط اپیدمی سکوت بر سطح شهر است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، طبق نظرسنجی‌های اخیر شورای شهر بارسلونا، حدود ۷۰ هزار نفر از همه گروه‌های سنی در شهر اغلب یا همیشه احساس تنهایی می‌کنند. این آمار نشان‌دهنده یک «اپیدمی سکوت» است که اغلب ناشناخته می‌ماند. احساس تنهایی شهروندان بارسلونا با وجود پیامدهای ناشی از بحران‌های اجتماعی و سلامتی کووید -۱۹ تشدید شده و همچنان در حال افزایش است. برخلاف انتظارات موجود، مشخص شده است که در بارسلونا از هر سه جوان ۱۶ تا ۲۴ ساله یک نفر احساس تنهایی می‌کند.

به‌این‌ترتیب وزارت حقوق اجتماعی، مرکز عدالت جهانی و سازمان برابری حقوق شورای شهر بارسلونا به راه‌اندازی کمپین «بر ضد تنهایی؛ بیایید دوباره با هم باشیم» اقدام کرده است که بخشی از استراتژی گسترده شورا در برابر معضل اجتماعی تنهایی محسوب می‌شود که طی دهه اخیر در بارسلونا بسیار شدت گرفته است. این کمپین از ساکنان می‌خواهد در صورت تشخیص و احساس تنهایی، برای مقابله با آن به برقراری ارتباط مجدد با خود، اطرافیان و محیط بپردازند. بخشی از آن نیز شامل راه‌اندازی یک وب‌سایت جدید به زبان‌های کاتالان و اسپانیایی بر اساس گروه‌های سنی کودکان، نوجوانان، بزرگسالان و سالمندان می‌شود که بیش از ۵۰ مورد خدمات شهری از جمله «ما گوش شنوای شما هستیم» ارائه می‌دهد.

وب‌سایت جدید شورای شهر بارسلونا برای مقابله با تنهایی همچنین شامل نقشه دسترسی به امکانات شورا به فضاهای مرتبط با این زمینه برای هر گروه سنی و یک تست سریع برای تسهیل تشخیص احتمالی احساس تنهایی با پاسخ دادن به چهار سوال ساده اما کلیدی است.

برنامه دیگر شواری شهر برای مقابله با معضل اجتماعی تنهایی، ایجاد یک بازی رومیزی به نام «نوشدارو» تحت حمایت مستقیم شهرداری است که مزایای بی‌شماری از جمله تسهیل کسب دانش، انتقال ارزش‌ها، تشویق تفکر انتقادی، تسهیل یادگیری‌های اجتماعی از جمله همکاری و کار تیمی، هم‌ذات‌پنداری، تقویت عزت‌نفس، بالا بردن اعتمادبه‌نفس و مواردی از این قبیل است. طراحی این بازی به‌گونه‌ای انجام گرفته که که سرگرم‌کننده باشد و به بازیکنان اجازه می‌دهد آزادانه احساسات و عواطف خود را بیان کنند. بازی نوشداروی شورای شهر بارسلونا با مورد هدف دادن کودکان و نوجوانان و در نظر گرفتن اوقات فراغت آن‌ها در همه مکان‌های تحت پوشش شهرداری به‌صورت رایگان در دسترس است.

شورای شهر بارسلونا در نخستین جمعه پس از راه‌اندازی کمپین مذکور از همه ساکنان شهر خواست که با شرکت در برنامه آگاهی‌سازی بین ساعات ۱۰ صبح تا هشت بعدازظهر، با استفاده از ریسمان‌هایی رنگی به تست تشخیص تنهایی پاسخ دهند که پاسخ‌های آن‌ها تصویری نمادین از احساس تنهایی گروه‌های سنی مختلف شهر را تشکیل داد.

کد خبر 587749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.