ناکامی‌ در طرح سوال از شهردار ساری

در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر ساری که به‌منظور پاسخگویی شهردار به طراحان سوال از جواد طالبی برگزار شده بود، شش عضو این شورا از پاسخ‌های شهردار قانع شدند و رای به مخالفت با استیضاح وی دادند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر ساری که امروز _سه‌شنبه بیست‌ویکم تیرماه_ برگزار شد، ۹ عضو این شورا به منظور برگزاری جلسه طرح سوال از شهردار حاضر بودند. این دومین بار در طی یک شش ماه اخیر است که شهردار ساری با طرح سوال از سوی اعضای این شورا مواجه می‌شود.

جواد طالبی، شهردار ساری به همراه معاونان و مشاوران خود در صحن شورای اسلامی شهر حاضر شد که این امر مورد اعتراض طراحان سوال قرار گرفت.

سبحان بخشی، میررحمان میرشجاعی و سید ذوالفقار شریفی سه عضو طرح کننده سوال از شهردار ساری در اعتراض به حضور مشاوران و معاونان شهردار در دقایق نخست آغاز به‌کار این جلسه، صحن شورا را ترک کردند تا جلسه با ترکیب شش نفره به کار خود ادامه دهد.

پرویز شعبانی، رئیس شورای اسلامی شهر ساری در جلسه با اشاره به اینکه سوال وظیفه شورا و پاسخ وظیفه شهرداری است، اظهار کرد: انتظار داریم طرح سوال و پاسخ در فضایی آرام و بدون تنش صورت گیرد و به همین منظور این جلسه از صفحه رسمی مجازی شورای اسلامی شهر ساری پخش می‌شود، همچنین سعی شده است از تمامی رسانه‌ها برای حضور در این جلسه دعوت شد.

وی با وارد ندانستن انتقاد معترضان در صحن علنی این شورا با تاکید بر اینکه معاونان و مشاوران برای کمک به شهردار در صحن حضور دارند و شخص شهردار پاسخگوی اعضای شورا خواهد بود، گفت: انتظار داشتیم با فراهم شدن زمینه مساعد، اعضای معترض در صحن شورا حضور یابند.

حسن احمدی، عضو شورای اسلامی شهر ساری نیز با بیان اینکه موافق استیضاح نیستم، اما به شرایط فعلی نقد دارم، تصریح کرد: به عنوان یک عضو شورا بیش از همه به وضعیت روانی جامعه در بود و یا نبود طرح سوال اعتقاد دارم.

وی با بیان اینکه شهرداری درباره برنامه‌های ترافیکی و توسعه فضای سبز خود صحبت‌هایی داشته است، اما هنوز طرح‌های اجرایی مربوط به آن را ندیده‌ایم، تصریح کرد: در زمینه پرداخت حقوق و نیز عوارض سالیانه نیز به شهرداری نقد وارد است و نباید در این زمینه فشاری برای کارکنان و شهروندان وجود داشته باشد.

احمدی با بیان انتقاد خود در باره معاونت‌های شهرداری ساری، اظهار کرد: ضعیف بودن معاونان بیشتر کارها را بر دوش شهردار انداخته است و بسیاری فعالیت‌ها نیز به صورت موازی دنبال می‌شود.

به طبقه سوم نقد دارم!

این عضو شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه به وضعیت دخالت‌های طبقه سوم شهرداری در امور نقد دارم، گفت: این طبقه بیش از اندازه در امور دخالت می‌کند در حالی که مسئولیت‌ها باید تقسیم شود تا بتوان امور شهرداری را پیش برد.

شهرام ایرجی، عضو دیگر شورای اسلامی شهر ساری نیز با بیان اینکه طرح سوال باید در راستای اهداف شهرداری و مردم ساری باشد، گفت: وقتی شهرداری در مسیر نقد و طرح سوال قرار می‌گیرد، مردم و سرمایه‌گذاران را ناامید می‌کنیم که این به صلاح وضعیت شهرداری نیست.

علی عاشقان، عضو شورای اسلامی شهر ساری نیز در سخنانی با تاکید بر اینکه شهرداری ساری باید برنامه محور باشد، تصریح کرد: احیای سازمان سرمایه گذاری اقدام خوبی بود و انتظار داریم در آینده این امر به نفع شهر ساری باشد.

حسن یوسفی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر ساری نیز با اشاره به اینکه ما لقب شورای انقلابی را یدک می‌کشیم و باید انقلابی و اخلاقی رفتار کنیم، تصریح کرد: تا زمانی که پاکدستی و اهتمام جهادی در شهرداری ساری بر سر کار باشد، باید وضعیت فعلی شهرداری ساری را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه روزی در این صحن برای حمایت از شهردار همراهی کامل وجود داشت اما معلوم نیست امروز چه کسی سوت پایان همراهی را در این شورا به صدا درآورده است، تصریح کرد: معتقدم استیضاح شهردار به دلیل همراهی نکردن وی با افراد پشت پرده و قطع دست سودجویان است.

به گزارش ایمنا، در این جلسه در حالی که سه عضو معترض تا پایان جلسه در این صحن حاضر نشدند، اعضای شورای اسلامی شهر ساری پیش از شنیدن دفاعیات شهردار ساری، با شش رأی، استیضاح نشدن وی را رقم زدند و جواد طالبی همچنان شهردار ساری باقی ماند.

کد خبر 587745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.