از قتل مشکوک در حضور اعضای خانواده تا مرگ هولناک در مزارع پرورش میگو

قتل مشکوک زن جوان در حضور اعضای خانواده، مرگ مشکوک کارگر جوان از آسمان‌خراش غرب تهران، بازداشت قاتل ۱۸ ساله، زورگیری در پوشش تصادف ساختگی، مرگ هولناک در مزارع پرورش میگو و کشف جسد کوهنورد در ارتفاعات را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چهاردهم تیرماه سال‌جاری مرگ مشکوک زن جوانی در یک خانه در جنوب تهران با تماس تلفنی به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش داده شد. با اعلام این خبر، مأموران کلانتری ۱۶۱ ابوذر، تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی و محمدتقی شعبانی، بازپرس ویژه قتل شعبه دهم دادسرای امور جرائم‌جنایی راهی محل حادثه شدند و تحقیقات ابتدایی را کلید زدند.

تیم جنایی به محض حضور در خانه با جسد زن ۲۲ ساله‌ای مواجه شدند که بر اثر خفگی به طرز مشکوکی فوت کرده بود و این در حالی بود که چهار نفر دیگر از اعضای خانواده متوفی از جمله همسر، مادر همسر، خواهر همسر و داماد خانواده همسر در خانه حضور داشتند.

بدین ترتیب مأموران پلیس جسد زن جوان با دستور بازپرس پرونده برای بررسی‌های بیشتر به پزشکی قانونی منتقل کردند. در تحقیقات متخصصان پزشکی قانونی مشخص شد، زن جوان به قتل رسیده است، در حالی که آثار خفگی با یک نوار باریک کنار گردن مقتول مشهود بود.

همین کافی بود تا تیم جنایی به همسر مقتول مشکوک شوند و وی را هدف تحقیقات قرار دهند. مرد جوان در بازجویی‌های اولیه گفت: زمان حادثه در خانه بودم اما در حمام حضور داشتم. وقتی که بیرون آمدم جسد همسرم را مشاهده کردم و از چگونگی مرگ وی اطلاعی ندارم.

بازپرس پرونده پس از اظهارت ضدونقیض مرد جوان و به دنبال کشف سرنخ‌های دیگر، دستور بازداشت همسر مقتول را به اتهام قتل صادر کرد و سه فرد دیگری که در خانه حضور داشتند را هدف تحقیق قرار داد. تحقیقات در خصوص کشف زوایای پنهان قتل زن ۲۲ ساله، توسط محمدتقی شعبانی، بازپرس ویژه قتل شعبه دهم دادسرای امور جرائم‌جنایی ادامه دارد و متهم پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

مرگ مشکوک کارگر جوان از آسمان‌خراش غرب تهران

دوشنبه بیستم تیرماه سال‌جاری، سقوط مرگبار مرد جوانی از یک برج نیمه‌کاره در غرب تهران از سوی مردم به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش داده شد. با اعلام این خبر، تیمی از مأموران کلانتری ۱۸۱ وردآورد با همراهی ساسان غلامی، بازپرس ویژه قتل شعبه سوم دادسرای امور جرائم‌جنایی راهی محل حادثه شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

تیم جنایی به محض ورود در محل حادثه با جسد کارگر حدوداً ۲۱ ساله‌ای مواجه شدند که به دلایل نامشخص از یکی از طبقات این برج به پایین پرتاب شده و فوت کرده است. بازپرس پرونده با توجه به مرگ مشکوک متوفی براثر سقوط دستور تحقیقات را بلافاصله آغاز کرد. تحقیقات در خصوص این حادثه توسط ساسان غلامی، بازپرس ویژه قتل شعبه سوم دادسرای امور جرائم‌جنایی ادامه دارد.

بازداشت قاتل ۱۸ ساله

سرهنگ مرتضی جوکار، جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: طرح ارتقا امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده و جرم‌خیز شهرستان دلگان در راستای تأمین امنیت اجتماعی و روانی شهروندان به مرحله اجرا درآمد. برقراری نظم و امنیت مطلوب و تحقق آن همواره در سرلوحه کار پلیس قرار دارد. در این طرح ۲۰ قبضه سلاح جنگی و شش قبضه سلاح شکاری غیرمجاز کشف و ضبط شد.

وی افزود: با اجرای طرح‌های مختلف شبانه‌روزی ۴۰ نفر از مجرمان تحت تعقیب پلیس و دستگاه قضائی به دلایلی از جمله ارتکاب سرقت، نزاع و درگیری نیز دستگیر شدند. پلیس با به‌کارگیری تمام توان عملیاتی و انتظامی خود در تأمین نظم و امنیت شهروندان تلاش می‌کند و لازم است شهروندان نیز ضمن رعایت نکات ایمنی در پیشگیری از سرقت، موارد مشکوک را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: بعدازظهر روز گذشته یک مورد درگیری منجر به قتل در یکی از محلات شهر نیک‌شهر به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام شد که بلافاصله عوامل گشت کلانتری و آگاهی به محل اعزام شدند. در بررسی‌های اولیه مشخص شد جوانی ۲۵ ساله به وسیله سلاح سرد به قتل رسیده و بلافاصله شناسایی عامل این قتل در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت. سرانجام ساعاتی بعد عامل قتل که جوانی ۱۸ ساله بود شناسایی و طی عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

زورگیری در پوشش تصادف ساختگی

سرهنگ دوستعلی جلیلیان، فرمانده انتظامی شهرستان ری، اظهار کرد: بر حسب اطلاعات واصله مبنی بر اینکه سارقانی با ایجاد تصادف صوری و متوقف کردن خودروی شهروندان در مکانی خلوت کنار اتوبان امام رضا (ع) از آنها زورگیری می‌کنند این موضوع بلافاصله در دستور کار تیم عملیاتی کلانتری خاورشهر قرار گرفت.

وی افزود: مأموران کلانتری با انجام اقدامات تخصصی و استفاده از شیوه‌های نوین هویت و مخفیگاه دو سارق را شناسایی کردند که روز گذشته پس از انجام هماهنگی‌های قضائی، به محل اعزام شده و در عملیاتی مقتدرانه سارقان را در مخفیگاهشان دستگیر و به کلانتری منتقل می‌کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری تصریح کرد: متهمان پس از انتقال به کلانتری به سه فقره سرقت در پوشش تصادف ساختگی در محور اتوبان امام رضا (ع) معترف شدند که مالباختگان شناسایی و به کلانتری دعوت شدند که پس از تکمیل پرونده و پایان تحقیقات با دستور قضائی روانه زندان شدند.

مرگ هولناک در مزارع پرورش میگو

محمد امین لیاقت، رئیس آتش‌نشانی بندرعباس اظهار کرد: ساعت ۲۱:۱۴ روز دوشنبه بیستم تیرماه طی تماس تلفنی با مرکز ١٢۵ آتش‌نشانی، خبر غرق شدن جوانی حدوداً ۲۱ ساله در حوضچه پرورش میگو بندرعباس گزارش شد. بلافاصله اکیپ غواصی از ایستگاه شماره پنج به محل حادثه اعزام شده و عملیات جست‌وجو صورت می‌گیرد اما به علت تاریک بودن محیط، غواصان ایستگاه امداد و نجات ساحلی موفق به یافتن فرد نمی‌شوند.

وی افزود: امدادگران آتش‌نشانی کاوش را به محض روشنی هوا از سر می‌گیرند و غریق را به ساحل منتقل می‌کنند. مرد جوان بی‌احتیاطی کرده و برای شنا وارد حوضچه پرورش میگو شده است که متأسفانه به علت نداشتن مهارت و آشنایی به محیط و نوع بستر این نوع حوضچه‌ها، به زیر آب رفته و جان خود را از دست می‌دهد.

رئیس آتش‌نشانی بندرعباس با اشاره به شرایط جزر و مدی شدید و گل‌آلود بودن بستر در بیشتر نوار ساحلی بندرعباس از شهروندان خواست تا از شنا در مناطق خطرناک به خصوص در زمان غروب و تاریکی شدن هوا خودداری کنند.

کشف جسد کوهنورد در ارتفاعات

اسماعیل شاه‌بیگی، رئیس جمعیت هلال‌احمر نیشابور، اظهار کرد: صبح روز دوشنبه در پی اعلام مرکز EOC جمعیت هلال‌احمر استان خراسان‌رضوی مبنی‌بر وقوع حادثه برای یک نفر از شهروندان کوهنورد در قله بینالود که توسط یک چوپان اطلاع‌رسانی شده بود، دو تیم از نجات‌گران امداد و نجات کوهستان شعبه نیشابور به همراه یک تیم از خانه هلال و یک تیم از بسیجیان به همراه فرمانده پاسگاه شهر بار به موقعیت حادثه اعزام شدند.

وی افزود: نجاتگران پس از پیمودن مسیری صعب‌العبور و طولانی و رسیدن به موقعیت حادثه، با جسد کوهنورد ۳۲ ساله مواجه شدند که به نظر می‌رسید چندین ساعت از فوت او گذشته است. تیم‌های اعزامی پس از ۱۰ ساعت عملیات طاقت‌فرسا جسد را به منطقه‌ای امن به دستور مقام قضائی برای اقدامات بعدی انتقال دادند.

کد خبر 587744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.