RTX 3060 Ti Gaming OC 8G چه ویژگی‌هایی دارد؟ + مشخصات و قیمت

یکی از قطعات مهم کامپیوتر، کارت‌گرافیک است و امروزه نقش بسیار پررنگی در میزان عملکرد سیستم‌های اسمبل شده دارد. در این میان یکی از کارت گرافیک‌هایی که به شدت مورد توجه قرار گرفته RTX 3060 Ti Gaming OC 8G است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یکی از کارت گرافیک‌هایی که به شدت مورد توجه قرار گرفته RTX 3060 Ti Gaming OC 8G است. هنگامی که شرکت انویدیا، GeForce RTX 3060 Ti را معرفی کرد بسیاری از شرکت‌های شخص ثالث محصولات شخصی‌سازی شده خود را مبتنی بر این کارت گرافیک عرضه کردند. گیگابایت از جمله شرکت‌هایی بود که فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرد و تاکنون چهار کارت گرافیک مبتنی بر RTX 3060 Ti از جمله RTX 3060 Ti Gaming OC 8G را به بازار عرضه کرده است. در ادامه به بررسی این نمونه از کارت گرافیک می‌پردازیم:

مشخصات کارت گرافیک RTX 3060 Ti Gaming OC 8G

  • هسته‌های کودا: ۴۸۶۴
  • هسته‌های تنسور: ۱۵۲
  • هسته‌های RT: 38
  • واحدهای تکسچر: ۱۵۲
  • ROP: 80
  • فرکانس بوست: ۱۷۴۰ مگاهرتز
  • نرخ داده حافظه: ۱۴ گیگابیت بر ثانیه
  • مجموع اندازه ویدئو رم: 8G GDDR6
  • رابط رم: ۲۵۶ بیت
  • پهنای باند رم: ۴۴۸ گیگابایت بر ثانیه
  • حداکثر گرمای تولیدی: ۲۰۰ وات
  • پاور پیشنهادی: ۶۰۰ وات

محتویات جمعه کارت گرافیک RTX 3060 Ti Gaming OC 8G

گیگابایت در بسته‌بندی خود از قاعده یکسانی استفاده کرده و طبق این قاعده بیشترین اطلاعات مربوط به کارت گرافیک را می‌تواند در پشت جعبه مشاهده کرد. گیگابایت داخل جعبه این کارت گرافیک هیچ محصول جانبی قرار نداده است و تنها کارت گرافیک و دفترچه راهنما درون جعبه مشاهده می‌شود.

بررسی کارت گرافیک RTX 3060 Ti Gaming OC 8G

طراحی این کارت گرافیک مشابه نمونه ۳۰۷۰ و ۳۰۹۰ است؛ این کارت گرافیک قدرتمند انویدیا به سیستم فن سه‌گانه مجهز است که گیگابایت از روند مرسوم خود برای خنک‌سازی بیشتر در فن میانی استفاده کرده است؛ درواقع فن میانی در ویرایش‌های گیگابایت معمولاً برخلاف سایر طراحی‌ها و در جهت عکس دیگر فن‌ها به گردش در می‌آید و این ویژگی باعث افزایش خنک‌سازی می‌شود.

RTX 3060 Ti Gaming OC 8G به عنوان کارت گرافیکی با فن سه‌گانه، ابعاد فشرده و کوچکی دارد و تنها دو عدد از اسلات‌های سیستم کاربر را اشغال می‌کند؛ بنابراین کارت گرافیک مذکور برای کسانی که سیستم نسبتاً فشرده و قدرتمندی می‌خواهند، انتخاب مناسبی است. کارت گرافیک RTX 3060 Ti Gaming OC 8G در ترکیب با یک کیس کاور مناسب، می‌تواند یکی از کوچک‌ترین بیلدهایی باشد که در سال‌های اخیر مشاهده می‌شود.

یکی دیگر از ویژگی‌های این کارت گرافیک نورپردازی معمول RGB است که در این محصول به زیبایی هرچه تمام مشاهده می‌شود و اگر کاربران بخواهند الگوهای پیچیده‌تری ایجاد کنند، می‌توانند از نرم‌افزار RGB Fusion2 استفاده کنند.

پاور مورد نیاز برای کارت گرافیک RTX 3060 Ti Gaming OC 8G

انویدیا به کاربرانی که قصد تهیه این کارت گرافیک را دارند، پیشنهاد استفاده از پاوری با توان خروجی ۶۰۰ وات می‌دهد، با این وجود اگر شخصی پاوری با قدرت ۵۵۰ وات با استاندارد مثبت ۸۰ و پردازنده‌ای کم مصرف دارد نیز می‌تواند از این کارت گرافیک استفاده کند. یکی از ویژگی‌های مهم این کارت گرافیک وجود دو درگاه HDMI 2.1 و نمایشگر 1.4A است که برای بیلدهای اقتصادی بسیار مفید واقع می‌شود.

عملکرد RTX 3060 Ti Gaming OC 8G در گیمینگ

این کارت گرافیک یک پیشنهاد عالی برای کاربرانی است که به دنبال مهاجرت از سری کارت‌های نسل GTX 10 است. طبق بررسی‌های انجام شده کارت گرافیک RTX 3060 Ti Gaming OC 8G به شدت قدرتمند بوده و با استفاده از آن می‌تواند بازی‌های جدید را در رزولوشن 1080p و حتی 1440p تجربه کرد؛ البته استفاده از این کارت گرافیک برای مقاصد 4K پیشنهاد نمی‌شود.

حرارت و انرژی مورد نیاز RTX 3060 Ti Gaming OC 8G

جدای از ابعاد کوچک کارت گرافیک مذکور، دمای حداکثری RTX 3060 Ti Gaming OC 8G به ۶۸ درجه سلسیوس می‌رسد که منجر به تولید صدای بسیاری خواهد شد؛ این کارت گرافیک هنگام استفاده کامل حدود ۲۱۱ وات انرژی مصرف می‌کند که مقداری از نمونه‌های قوی‌تر خود یعنی ویرایش Founders کارت گرافیک RTX 300 کمتر است؛ از طرفی با در نظر گرفتن این موضوع که RTX 3060 Ti Gaming OC 8G نسخه اورکلاک شده RTX 3060 Ti پایه است، می‌توان انتظار انرژی مورد نیاز کمتری را نیز در مدل RTX 3060 Ti EAGLE داشت.

نتیجه‌گیری

کارت گرافیک RTX 3060 Ti Gaming OC 8G از نظر کارایی حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد نسبت به RTX 3070 کندتر عمل می‌کند؛ این کارت گرافیک برای بازی در رزولوشن 1080p و 1440p گزینه مناسبی است، اما در مقایسه با کارایی RTX 3070 نباید انتظار عملکرد خارق‌العاده‌ای را داشت.

کد خبر 587723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • mosy NL ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    0 0
    سلام خوب هستید من میخواستم یه کارت گرافیک rtx 3060 ti 8gb بخرم مادربرد من h110m هست روی این مادربرد pcle 3.0 ولی کارت گرافیک rtx 3060 ti 8gb pcle 4.0 هست ایا امکان اجرای کارت گرافیک روی مادربرد h110m هست