گلپایگان پایلوت سرمایه‌گذاری صنعت و کشاورزی می‌‎شود

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گلپایگان با بیان اینکه واحد قطعه‌سازان و آلیاژ آلومینیوم این شهر قطب تولید کشور است، گفت: پیش‌بینی می‌شود گلپایگان پایلوت سرمایه‌گذاری صنعت و کشاورزی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن اتحادی امروز _سه‌شنبه بیست‌ویکم تیرماه_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در شهرستان گلپایگان ۱۶۰ واحد صنعتی وجود دارد که زمینه اشتغال شش هزار نفر را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه ۶ هزار واحد صنفی در قالب ۲۰ اتحادیه فعالیت دارند، گفت: واحد قطعه‌سازان (اکسل و موتور) و آلیاژ آلومینیوم گلپایگان قطب تولید کشور است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گلپایگان گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت به واحدهای بیش از ۶۰ درصد ظرفیت توجه بیشتری دارد، زیرا بخشی از هزینه‌های آنها انجام شده است و در صورت سرمایه‌گذاری زودتر به نتیجه می‌رسد.

وی با اشاره به مشکلات سرمایه‌گذاران در واگذاری زمین برای سرمایه‌گذاری، گفت: برای توسعه فاز سوم شهرک صنعتی گلپایگان بیش از سه سال در انتظار تأیید محیط زیست بودیم و اکنون ۳۰ هکتار زمین واگذار شده است.

اتحادی با اشاره به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در گلپایگان در بخش صنعت کشاورزی و دامداری و تولید صنایع مختلف، افزود: پیش‌بینی می‌شود گلپایگان پایلوت سرمایه‌گذاری صنعتی کشاورزی شود.

وی از معرفی نماینده شرکت شهرک‌های صنعتی در گلپایگان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: احداث شهرک صنعتی در گلشهر در صورت رفع مشکلات توسط بخش خصوصی اجرا می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گلپایگان با اشاره به مطالبات مردمی در خلع ید زمین‌های بلااستفاده در دست سرمایه‌گذاران در شهرک صنعتی گلپایگان، افزود: خلع ید زمین‌ها باید با پیگیری شرکت شهرک‌های صنعتی استان صورت گیرد و در سال ۱۴۰۱ شرط واگذاری زمین به سرمایه‌گذار منوط به پایان است، سرمایه‌گذاران در دام دلال بازی قرار نگیرند.

وی با بیان اینکه در این شهرستان از ۲۱ معدن، ۱۴ معدن فعال داریم، افزود: رویکرد گردشگری نسبت به معادن الویت دارد، اما لازم است زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان گلپایگان فراهم شود.

اتحادی با اشاره به تفویض اختیارات به شهرستان گلپایگان، گفت: در حوزه صنعت دولت سیزدهم در رفع تعطیلی کارخانجات ورود جدی پیدا کرده است، همچنین با راه‌اندازی سامانه شفاف‌سازی از قاچاق کالا جلوگیری می‌شود و کارخانجات در تهیه مواد اولیه با مشکل مواجه نخواهند شد.

کد خبر 587719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.