ایجاد زمینه مناسب برای افزایش مشارکت شهروندان در مدیریت محلات

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تدوین نظام‌نامه محله، گفت: اهداف مدنظر در تدوین این نظام‌نامه، افزایش مشارکت شهروندان در مدیریت محله است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زهرا شمس‌احسان امروز _سه‌شنبه، بیست‌ویکم تیرماه‌_ در هفتادوهفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران و در جریان بررسی نظام‌نامه محله، اظهار کرد: موضوع نظام‌نامه که از ابتدا مورد توجه اعضای شورای اسلامی شهر بود، در پی افزایش مشارکت شهروندان در مدیریت محله بوده است.

وی با بیان اینکه بخشی از نظام‌نامه محله به بحث مدیریت محله و بخش دیگر به مصوبات شورا پرداخته است، افزود: در این نظام‌نامه جایگاه‌ها مشخص خواهد شد و حداقل ۱۱ دستورالعمل مدنظر است که در این دستورالعمل‌ها نکات مهمی مورد توجه اعضا قرار می‌گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: دستورالعمل شرح وظایف و اختیارات هیئت امنا، دستورالعمل داخلی و نحوه تشکیل جلسات، شیوه انتخاب، فعالیت و مدت زمان هیئت رئیسه و امنا، دستورالعمل شرایط، روش‌ها و چگونگی انتخاب مدیر محله و عزل آن، دستورالعمل چگونگی واگذاری و بهره‌برداری اداره سراهای محله، چگونگی مناسبات و روابط اداری و مالی مشخص شده است.

وی گفت: اهدافی که در تدوین نظام‌نامه محله مد نظر داشته‌ایم، افزایش مشارکت شهروندان در مدیریت محله است.

کد خبر 587696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.