تصمیمات غیرقانونی توهین به مصوبات شورای شهر است

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: تصمیمات لحظه‌ای، غیرقانونی و غیرکارشناسی منجر به تخریب سرمایه‌های شهر و توهین به مصوبات شورای اسلامی شهر شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید جعفر تشکری‌هاشمی، امروز _سه‌شنبه، بیست‌ویکم تیرماه_ در هفتادوهفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران و در نطق پیش از دستور خود با تاکید بر توجه به رویکردی نو به زیست شهری، اظهار کرد: سیر تحولات شهری در دنیا متناسب با توسعه فناوری‌ها، توسعه زندگی شهری و متناسب با صنعتی شدن تغییرات چشم‌گیری داشته است، به همین منظور برای ادامه حیات در شهرهایی که هر روز در حال تغییر هستند، نیازمند تغییر رویکرد و نگرش هستیم.

وی ادامه داد: نوع نگاهی که از گذشته تاکنون در شهرها وجود داشته است که باعث توسعه امکانات برای خودروها می‌شود و بر مشکلات شهری غلبه پیدا کرد و همواره به دنبال توسعه خیابان، بزرگراه و پارکینگ هستیم و غفلت کردیم از اینکه هرچقدر به این مسئله بها دهیم میل به تقاضای خودرو بیشتر می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران با آغاز قرن بیست‌ویکم به پدیده جدیدی توجه شد که بر اساس آن به حمل‌ونقل انسان محور، زدودن خودرو محوری در شهرها و جایگزین کردن زندگی مبتنی بر حمل‌ونقل انسان محور و توجه به توسعه پایدار شهرها مد نظر قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در دوره مدیریت جهادی شهری، علاوه حدود ٨.٥ کیلومتر مسیر پیاده راهی که احداث شده است، خیابان ١٧ شهریور در مسیر میدان امام حسین (ع) تا میدان شهدا به عنوان یک پیاده راه آئینی و مفرح برای مردم ایجاد شد، تصریح کرد: تمامی این اتفاقات بر اساس اسناد بالادستی انجام شد و به استناد طرح جامع تهران گسترش پیاده‌راه، دوچرخه و عرصه‌های عمومی مورد توجه قرار گرفته است.

تشکری‌هاشمی افزود: عملیات تخریب خیابان ١٧ شهریور که شاهد بودیم بدون کسب مجوز از شورای اسلامی شهر تهران و کمیسیون ماده پنج که مسئولیت تغییر کاربری را داشته است، در یک اقدام عجیب و سوال برانگیز از سوی شهرداری منطقه ١٢ با جداسازی کف‌پوش‌های سنگی اقدام به تخریب این خیابان کرده و مسیر برای خودروها باز شده است.

وی گفت: مشخص نیست شهردار منطقه ١٢ با کدام تشخیص، مطالعات و کار کارشناسی و البته با کسب اجازه از کدام تشکیلات مسئول در شهرداری تهران، بر خلاف مصوبات موجود و در عین حال مخالفت صریح معاونت حمل‌ونقل و ترافیک اقدام به تخریب این خیابان کرده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: تصمیمات لحظه‌ای، غیر قانونی و غیر کارشناسی، منجر به تخریب سرمایه‌های شهر و توهین به مصوبات شورای اسلامی شهر و اسناد بالادستی شده است و در خصوص تضییع حق شهروندان و تاراج سرمایه‌های شهر مماشات نمی‌کنیم.

کد خبر 587693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.