اهمیت توجه به نقش شورایاران در شورای ششم

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: شورایاران سرمایه‌های شهر و شورای اسلامی شهر هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ناصر امانی امروز _سه‌شنبه، بیست‌ویکم تیرماه_ در هفتاد و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران و در جریان بررسی طرح نظام‌نامه مدیریت محله، اظهار کرد: آیا کسانی که در ترکیب هیئت امنا هستند فقط بنا است کار فرهنگی و اجتماعی در سطح محلات انجام دهند یا به مشکلات در چارچوب مأموریت‌های شهرداری تهران رسیدگی کنند؟ اگر فقط کار فرهنگی و اجتماعی انجام می‌دهند خوب است اگر نه در مورد رسیدگی به اقدامات شهرداری هیچکدام از این افراد تخصص لازم را ندارند.

وی ادامه داد: حضور ۲۱ نفر یعنی مجلس محله که نیاز به منشی و چارچوب خاص دارد و احتمالاً هر تصمیمی که بخواهند بگیرند نیاز به رأی‌گیری دارد. با این اوصاف نقش این افراد در کمک به شورای شهر چیست؟ زیرا وظیفه ذاتی شورایاران کمک به شورا بوده و آن‌ها بازوی نظارتی اعضا بودند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شورایاران سرمایه‌های شهر و شورای اسلامی شهر هستند، اضافه کرد: دبیران شورایاری به شورای اسلامی شهر می‌آمدند و از شهردار تهران تا اعضای شورای اسلامی شهر را مورد نقد قرار می‌دادند. این ظرفیت نباید از بین برود.

وی گفت: در حوزه مدیر محله ابهام وجود دار، این فرد باید چه ویژگی داشته باشد که مدیر محله شود، سن، تحصیلات او چقدر باید باشد. معتقد هستم این فرد باید حتماً ساکن محله باشد.

کد خبر 587673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.