احتمال تغییر روند شاخص کل از فردا

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با افت چهار هزار ۶۵ واحدی به سطح یک میلیون ۴۸۳ هزار ۵۳۲ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با افت چهار هزار ۸۴ واحدی در سطح ۴۰۵ هزار ۴۷۵ واحد قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاخص کل و شاخص هم‌وزن هر دو چهار هزار واحد افت کردند، همچنین ارزش و حجم معاملات نسبت به روز گذشته کاهش یافت و در بورس به زیر سه هزار میلیارد تومان رسید. سطح یک میلیون ۴۸۰ هزار واحد حفظ شد.

گروه پالایشی به کمک بازار آمدند و شبندر، شاوان، شپنا، شتران و شبریز همگی روند مثبتی داشتند. در گروه سرمایه‌گذاری‌ها خگستر رشد شش درصدی، ورنا ۳.۷، وآذر پنج، برکت ۲.۸، وتوکا ۲.۶ و خبمهن رشد یک درصدی را تجربه کرد. گروه فعالیت‌های مرتبط با بورس اوراق بهادار روند مثبتی داشتند و نمادهای کالا، فرابورس و بورس هر سه رشد شش درصدی داشتند.

دارا یکم افت ۱.۵ درصد داشت و پالایش ثابت بود، فلوله در گروه فلزات افت پنج درصدی را تجربه کرد. گروه بانکی روند منفی داشت و در این بین دی افت ۳.۳ درصدی را تجربه کرد. بیشترین ارزش معاملات مربوط به صندوق‌های سرمایه گذاری درآمد ثابت بود. بازگرداندن صندوق‌های پالایش یکم و دارایکم به ارزش ذاتی در دستور سازمان بورس است.

بازار بورس و فرابورس چه تغییراتی کرد؟

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با افت چهار هزار ۶۵ واحدی به سطح یک میلیون ۴۸۳ هزار ۵۳۲ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با افت چهار هزار ۸۴ واحدی در سطح ۴۰۵ هزار ۴۷۵ واحد قرار گرفت.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۱۱۲

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۲۴۹

شاخص کل فرابورس هم امروز با افت ۱۲۲ واحدی به سطح ۱۹ هزار ۶۹۸ واحد رسید.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۹۷

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۱۷۳

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۲۷ هزار ۹۷۶ و ۱۸۰ هزار ۸۸۴ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب پنج میلیارد ۱۱۴ و سه میلیارد ۲۹۸ برگه سهم بود.

بیشترین ارزش معامله

۱. کمند

۲. خگستر

۳. همای

۴. فولاد

۵. شبندر

بیشترین حجم معامله

۱. کمند

۲. خگستر

۳. خودرو

۴. شستا

۵. خساپا

بیشترین افزایش قیمت

۱. خگستر

۲. کالا

۳. بورس

۴. سکرد

۵. کهمدا

بیشترین کاهش قیمت

۱. کاما

۲. غشصفها

۳. تکمبا

۴. البرز

۵. غشان

وضعیت تکنیکالی شاخص کل

احتمال تغییر روند شاخص کل از فردا

حمایت: محدوده یک میلیون ۴۸۰ هزار واحد

مقاومت: یک میلیون ۵۰۰ هزار واحد

پیش بینی: به نظر می‌رسد بر اساس کندل پین باری که اتفاق افتاد و بازگشت از سطح یک میلیون ۴۸۰ هزار واحد احتمال تغییر روند از فردا وجود خواهد داشت، البته در بازار امروز شاهد ورود نقدینگی زیادی به صندوق‌های درآمد ثابت بودیم که نشان از عدم اعتماد به فضای کلی بازار است.

عرضه املاک شهرداری در بورس کالا نهایی شد

سرپرست مدیریت مطالعات اقتصادی و امور بین‌الملل بورس‌کالا اظهار کرد: عرضه املاک شهرداری تهران در بورس کالا تقریباً به مرحله نهایی رسیده است. معین محمدی پور از مذاکرات در جریان با سازمان خصوصی سازی، دفتر مدیریت اموال دولتی وزارت اقتصاد، بانک‌ها و سازمان اموال تملیکی در خصوص عرضه املاک مازادشان در بورس کالا خبر داد.

پتانسیل بورس تهران برای پذیرش شرکت‌های دانش بنیان

معاون نظارت بر بازار بورس تهران گفت: بورس اوراق بهادار تهران پتانسیل پذیرش شرکت‌های حوزه دانش بنیان و صنایع فناوری اطلاعات و ارتباطات را دارد و از پذیرش سهام این دسته از شرکت‌ها استقبال می‌کند.

صادرات اولین محموله میلگرد ذوب آهن اصفهان به اروپای شرقی

محمد نورانیان مدیر بازاریابی و صادرات شرکت ذوب آهن اظهار کرد: طی یکسال اخیر شاهد چند اتفاق تأثیرگذار بر بازار فولاد در کشورهای همسایه و منطقه بوده‌ایم که از آن جمله می‌توان به تغییر دولت حاکم در افغانستان به عنوان یکی از مهمترین بازارهای هدف صادراتی و محدودیت شدید صادرات فولاد به این کشور و همچنین جنگ در اوکراین و به دنبال آن سقوط شدید قیمت فولاد اشاره کرد که این عوامل در کنار رقابت منفی قیمتی رقبا و ادامه شرایط ناشی از تحریم‌ها، فرآیند صادرات محصولات فولادی را وارد فاز جدیدی نمود.

تصویب ضوابط انتشار اوراق گواهی سپرده عام توسط بانک‌ها در شورای عالی بورس

علی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی اظهار کرد: ضوابط مربوط به انتشار گواهی سپرده عام توسط بانک‌ها در شورای عالی بورس به تصویب رسیده و جزئیات اجرایی آن بزودی به شبکه بانکی ابلاغ خواهد شد. خوشبختانه رشد نقدینگی و پایه پولی نسبت به سه ماهه مشابه سال گذشته کاهشی بوده که انضباط مالی دولت متأثر از عدم استفاده از تنخواه گردان در این خصوص بسیار مؤثر بوده است.

نقشه بازار

احتمال تغییر روند شاخص کل از فردا

کد خبر 587665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.