افزایش معافیت جانبازان از پرداخت بهای پروانه ساختمانی

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: شورای ششم پیوسته در تلاش بوده است تا تسهیلات ویژه‌ای را برای جانبازان در نظر بگیرد و بر همین اساس روز گذشته لایحه حمایت از جانبازان به تصویب رسید.

حسین حسامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به مصوبه حمایتی اخیر شورای اسلامی شهر مشهد از جانبازان، اظهار کرد: شورای ششم پیوسته در تلاش بوده است تا تسهیلات ویژه‌ای را برای جانبازان و معلولان در نظر بگیرد و بر همین اساس، روز گذشته لایحه حمایت از معلولان و جانبازان به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه این مصوبه، بندها و تبصره‌ها مختلفی دارد، ادامه داد: یکی از این بندها، معافیت جانبازان از پرداخت هزینه پروانه ساختمانی است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: در دوره چهارم شورای اسلامی شهر، جانبازان از پرداخت هزینه پروانه برای ۱۲۰ مترمربع کاربری مسکونی و ۲۰ متر کاربری تجاری تا سقف ۴۰ میلیون تومان معاف شدند که این عدد در دوره پنجم شورای اسلامی شهر به ۸۵ میلیون تومان افزایش یافت.

وی تصریح کرد: به منظور تسهیل شرایط برای جامعه هدف و رفع نیاز به‌روزرسانی سالانه یا دوره‌ای معافیت، این تخفیف در مصوبه جدید برابر نساب معاملات جز شهرداری خواهد بود که امسال حدود ۱۰۰ میلیون تومان برآورد و ابلاغ شده است.

حسامی گفت: هر ساله با افزایش نساب معاملات جز، میزان بهره‌مندی جانبازان از معافیت نیز افزایش خواهد یافت.

کد خبر 587663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.