مشکلات طرح نظام‌نامه محله‌ها رفع شود

نایب رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران گفت: طرح نظام‌نامه محله‌ها باید امکان استفاده شهروندان تهران از ظرفیت‌های موجود را به بالاترین حد ممکن برساند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جعفر شربیانی امروز _سه‌شنبه، بیست‌ویکم تیرماه_ در هفتادوهفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران و در جریان بررسی طرح نظام‌نامه محلات در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران، اظهار کرد: در جلسه گذشته در جریان بررسی این طرح دو پیشنهاد مطرح کردم نخست اضافه کردن تعاریفی در ماده یکم این طرح بود که در اصلاحیه نظام‌نامه به آن اشاره نشده بود.

وی با اشاره به پیشنهادی که در جلسه گذشته شورای اسلامی شهر در خصوص طرح نظام‌نامه محلات، ادامه داد: طرحی که در بحث مرتبط با محله و مشارکت شهروندان و موضوعات مرتبط با محله‌ها تدوین می‌شود، چند خصوصیت باید داشته باشد؛ نخست آن‌که مشارکت مردمی را محقق کند و آنچه در دوره قبل با حمایت نکردن و بی‌توجهی به حداقل رسیده بود را مورد توجه قرار دهند.

نایب رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران گفت: این طرح باید معضلات و چالش‌های مدیریت محله که در گذشته وجود داشته را رفع کند و اکنون در ۳۵۳ محله شهر تهران ساختمان مدیریت محله وجود دارد که اگر بر فرض مثال بخواهیم این املاک را به قیمت روز به فروش برسانیم به طور قطع مشکلات متروی پایتخت را می‌توانیم با منابع مالی حاصل از آن رفع کنیم.

وی اضافه کرد: سرمایه ویژه‌ای در بحث مدیریت محله در تهران وجود دارد و این در حالی است که در شرایط کنونی این مجموعه‌ها تعطیل شدند و کمتر از پنج درصد شهروندان تهران از این امکانات استفاده می‌کنند.

شربیانی با اشاره به اینکه طرح نظام‌نامه محله‌ها باید امکان استفاده شهروندان تهران از ظرفیت‌های موجود را به بالاترین حد ممکن برساند، تصریح کرد: شورایاری‌ها در زمان فعالیت خود نیز با موانع و چالش‌هایی همراه بوده و شورای ششم شهر تهران به دنبال رفع مشکلات شورایاری‌ها است و موضوع نظام‌نامه محله‌ها که در حال بررسی آن هستیم در برابر شورایاری‌ها قرار نمی‌گیرد.

کد خبر 587654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.