ثبت رکورد جمع‌آوری پسماند خشک در اراک

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک از ثبت رکورد جمع‌آوری پسماند خشک در این کلان‌شهر خبر داد و گفت: از ابتدای آغاز طرح هوشمند خرید و جمع‌آوری پسماندهای خشک، به‌طور میانگین روزانه بیش از ۸۰۰ کیلوگرم پسماند خشک از شهروندان با قیمت مناسب خریداری شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی فدوی امروز _سه‌شنبه، بیست‌ویکم تیرماه_ در جمع خبرنگاران با اشاره به گذشت یک ماه از آغاز فعالیت سامانه هوشمند جمع‌آوری پسماند خشک، گفت: سامانه هوشمند جمع‌آوری پسماند خشک از روز بیست‌ویکم خردادماه گذشته در اراک با نام رسمی اپلیکیشن اکو آغاز به‌کار کرد و تاکنون رکورددار خرید و جمع‌آوری پسماندهای خشک است.

وی ادامه داد: تاکنون ۲۴۶۵ شهروند اراکی اپلیکیشن اکو را در گوشی‌های هوشمند خود نصب و ۱۶۶۷ درخواست فروش پسماندهای خشک را ثبت کرده‌اند.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک افزود: از ابتدای آغاز طرح هوشمند خرید و جمع‌آوری پسماندهای خشک در اراک، به‌طور میانگین روزانه بیش از ۸۰۰ کیلوگرم پسماند خشک از شهروندان با قیمت مناسب خریداری شده است که این امر نشان می‌دهد شهروندان اراکی نسبت به حفاظت از محیط زیست و آشنایی با ایده‌های نوین، پیشرو هستند.

وی با بیان اینکه میانگین عضویت شهروندان در اپلیکیشن اکو روزانه ۸۰ نفر است، گفت: هر فردی که اپلیکیشن اکو را در گوشی خود نصب و برای فروش پسماندهای خشک اقدام می‌کند، در واقع نماینده خانواده خود در فروش این پسماندها و حمایت از محیط زیست شهری است، لذا شاید بتوان برآورد کرد که در یک ماه گذشته حدود ۱۰ هزار نفر از شهروندان اراکی با این اپلیکیشن آشنایی پیدا کرده‌اند.

فدوی اضافه کرد: هدف سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک از راه‌اندازی سامانه هوشمند خرید و جمع‌آوری پسماندهای خشک (اپلیکیشن اکو) این است که دفن پسماندهای خشک را به صفر برساند و در بلندمدت نیز این اقدام را برای پسماندهای تر رقم زند.

وی گفت: فعالیت یک ماهه اپلیکیشن اکو در شهر اراک، نسبت به شهر مشهد، یک رکورد تازه را در جمع‌آوری پسماندهای خشک ثبت کرده است، البته تلاش می‌کنیم در کوتاه‌مدت میزان عضویت و خرید پسماند خشک از شهروندان چند برابر شود.

کد خبر 587638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.