افزایش کمی و کیفی خدمات شهرسازی در اولویت مدیریت شهری پایتخت

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه یکی از شعارهای مدیریت شهری افزایش کمی و کیفی خدمات به ویژه در حوزه شهرسازی است، گفت: کیفیت‌بخشی به نحوه صدور پروانه ساختمانی با تسریع در صدور آن یکی از برنامه‌های شهرداری تهران است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی عباسی امروز _سه‌شنبه، بیست‌ویکم تیرماه_ در هفتادوهفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود با بیان اینکه یکی از شعارهای مدیریت شهری افزایش کمی و کیفی خدمات به ویژه در حوزه شهرسازی است، اظهار کرد: کیفیت‌بخشی به نحوه صدور پروانه ساختمانی با تسریع در صدور آن یکی از برنامه‌های شهرداری تهران است.

وی ادامه داد: حدود چهار ماه قبل مصوبه طراحی و پایش نماهای شهر تهران را داشتیم که قرار بود این مصوبه به فرایند صدور پروانه کمک و از منظر شهری نیز صیانت کند، با اینکه چهار ماه از این مصوبه گذشته اما هنوز ایراداتی به آن وارد است. کمیته‌های "نما" انتخاب شدند، اما به دلیل اختلال در سامانه‌های شهرداری که حدود دو ماه پیش ایجاد شده، ارجاع پرونده‌ها با اختلال مواجهه است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه سامانه بررسی در کمیته نما باید مورد بازنگری قرار گیرد تا ایرادهای آن رفع شود، اضافه کرد: مقرر شده بود که مجموعه‌ای از نماهای منتخب و ارزشمند ایجاد شود، اما هنوز هیچ اقدامی در این راستا انجام نشده است و در نظارت بر نماها ضعف وجود دارد و نماهای مصوب با نماهای اجرا شده منطبق نیست.

وی گفت: سرشماری نفوس و مسکن هر ۱۰ سال یک بار اتفاق می‌افتد، اما با توجه به کرونا و اتفاقات ناشی از آن لازم است که یک بار دیگر سرشماری نفوس و مسکن انجام شود، چرا که به آمار دقیقی برای برنامه‌ریزی احتیاج داریم از شهردار تهران می‌خواهم که با اولویت تهران این موضوع را در هیئت دولت مطرح کند.

کد خبر 587606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.