ضرورت مناسب‌سازی معابر برای حضور افراد مبتلا به اوتیسم

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکی از دغدغه‌های انجمن اوتیسم و خانواده‌های آنها مناسب‌سازی معابر و اماکن شهری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نرگس معدنی‌پور امروز _سه‌شنبه، بیست‌ویکم تیرماه_ در جلسه مشترک با اعضای انجمن اوتیسم ایران از نزدیک با دغدغه‌ها و مشکلات این بیماران و خانواده آنها آشنا شد و پس از استماع گزارش رئیس انجمن اوتیسم ایران، با تاکید بر ضرورت تقویت سازمان‌های مردم‌نهاد به منظور تسهیل در خدمات‌دهی به مردم، اظهار کرد: تقویت بخش مردمی اهمیت بسزایی دارد و اگر بخواهیم کاری را در حوزه‌های مختلف اجتماعی به ویژه بیماری‌های خاص انجام دهیم باید سازمان‌های مردم‌نهاد و سمن‌ها را تقویت کنیم.

وی ادامه داد: شهرداری‌ها، دولت و وزارتخانه‌ها نباید در حوزه‌های اجتماعی به دنبال تصدی‌گری باشند، لذا خواستار حمایت این نهادها از سازمان‌های مردم‌نهاد هستیم، اگر می‌خواهیم کاری پایدار و ماندگار انجام دهیم، باید به سازمان‌های مردم نهاد کمک کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های انجمن اوتیسم و خانواده آنها مناسب‌سازی معابر و اماکن شهری است، اضافه کرد: این یک دغدغه جدی است تا کودکان اوتیسم بتوانند با آسودگی در شهر حضور یابند، لذا شهرداری باید با همکاری انجمن اوتیسم پیش‌نیازهای این موضوع را استخراج و زمینه را برای حضور اجتماعی این افراد در جامعه فراهم کند، همچنین از انجمن اوتیسم ایران درخواست دارم تا الگوهای مناسب‌سازی پارک‌ها و معابر برای استفاده این بیماران را در اختیار مدیریت شهری قرار دهد.

وی تصریح کرد: با توجه به در دستور کار قرار گرفتن مناسب‌سازی فضاهای بازی برای کودکان می‌توان دستورالعمل‌های لازم برای کودکان اوتیسم را نیز مد نظر قرار داد تا حداقل در هر منطقه یک پارک برای کودکان اوتیسم مناسب‌سازی و باری از دوش خانواده‌ها برداشته شود.

معدنی‌پور خاطرنشان کرد: نیاز است بسترهای لازم برای خدمت‌رسانی به دختران مبتلا به اوتیسم فراهم شود، با اینکه شیوع بیماری اوتیسم بین پسران چهار برابر بیشتر است، اما اگر دختری به این بیماری مبتلا شود شدت بیماری در آن بیشتر خواهد بود و در حوزه دختران اقدام خاصی انجام نشده است، در حالی که بعضی از نیازها در حوزه دختران به مراتب بیشتر از پسران مبتلا به این بیماری است.

وی افزود: از ظرفیت بازارچه‌های خوداشتغالی برای فروش محصولاتی که توسط کودکان اوتیسم و خانواده‌هایشان تولید می‌شود، باید استفاده کرد، همچنین نیاز است مراکزی برای مادران و کودکان اوتیسم ایجاد شود تا برای خانواده‌های این بیماران اشتغال‌زایی کند.

کد خبر 587600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.