ضرورت هم‌افزایی در حوزه گردشگری سمنان

رئیس شورای اسلامی شهرستان سمنان گفت: دومین نشست بررسی راه‌های همکاری و تعامل شهرداری و دانشگاه با محوریت توسعه گردشگری در محل دانشکده گردشگری برگزار و راهکارهایی در این راستا بررسی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین موسوی دلازیانی امروز _بیست‌ویکم تیرماه_ در دومین نشست بررسی راه‌های همکاری و تعامل شهرداری و دانشگاه با محوریت توسعه گردشگری در محل دانشکده گردشگری که با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهرستان و برخی از مدیران شهری و رئیس و اساتید دانشکده گردشگری دانشگاه سمنان برگزار شد، اظهار کرد: سمنان یکی از شهرهای مستعد در زمینه گردشگری محسوب می‌شود، اما پیشرفت چشمگیری در گردشگرپذیری مشاهده نشده که یکی از دلایل مهم آن نبود مدیریت یکپارچه در این حوزه است.

وی با اشاره به مرمت و بازآفرین یهشت باغ راه و ۱۸ بنای تاریخی توسط شهرداری سمنان، خاطرنشان کرد: عزم شهرداری در راستای توسعه گردشگری جدی است و در این مسیر با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین شهرداری و دانشگاه می‌توان گام‌های اساسی برداشت.

سید علی مرتضی‌نژاد، شهردار سمنان نیز در این نشست، اظهار کرد: در راستای توسعه گردشگری، مدیریت امور گردشگری در شهرداری ایجاد شده است که نشان‌دهنده اهمیت این موضوع برای شهرداری است و آماده همکاری‌های متقابل در راستای توسعه گردشگری شهری هستیم.

علی همتی، عضو شورای اسلامی شهرستان سمنان با اشاره به مرمت بناهای تاریخی توسط شهرداری سمنان، افزود: ایجاد یک پایگاه همکاری بین شهرداری و دانشگاه سمنان با استفاده از ظرفیت خانه‌های تاریخی می‌تواند اتفاق مهمی باشد و نتایج کارآمدی را به همراه داشته باشد.

محمد رحیمی، رئیس دانشکده گردشگری در ادامه این نشست با بیان ظرفیت‌های همکاری دانشکده با شهرداری سمنان، اظهار کرد: همکاری‌های دوجانبه بین دو سازمان می‌تواند زمینه‌های توسعه گردشگری شهری سمنان را رقم بزند که در این زمینه باید از مشارکت سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز استقبال کرد، انعقاد سند همکاری مطمئن‌ترین راه در آغاز این همکاری است.

کد خبر 587580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.