آغاز طرح سالم‌سازی دریا در بندرانزلی

شهردار بندرانزلی گفت: طرح سالم‌سازی دریا به‌منظور رفاه حال شهروندان و گردشگران در فصل تابستان، آغاز شده است.

مهدی خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طرح سالم‌سازی دریا در محدوده شهری و در انتهای خیابان پاسداران انزلی قرار دارد و دارای امکاناتی ازجمله شناگاه زنان و مردان، چهار عدد دوش آب سرد، سه چشمه سرویس بهداشتی، پارک بازی کودکان، فضای سبز، ست‌های ورزشی، آلاچیق، سایبان و پارکینگ خودرو است.

وی با بیان اینکه چراغ‌های روشنایی طرح ساحلی توسط شهرداری به‌روزرسانی و تقویت شده است، افزود: پرده‌های طرح سالم‌سازی دریا به دلیل فرسودگی و وزش باد شدید از بین رفته بود؛ بنابراین پرده‌های برزنتی جدید به رنگ آبی خریداری و در محل شنای بانوان و آقایان نصب شده است.

شهردار بندرانزلی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دریا تا حدودی عقب‌نشینی کرده بود، سازه‌های شناگاه در محل جدید نصب شده و فضای بسیار خوب و مناسبی برای شنا ایجاد شده است.

خلیلی با بیان اینکه ۴۰ تابلوی هشداردهنده، با مضمون شنا ممنوع خریداری شده و تا پیش از تعطیلات تابستان در نقاط پرخطر دریا نصب می‌شود، افزود: در هفته جاری، ۱۲ غرفه عرضه محصولات صنایع‌دستی با همکاری شهرداری و سپاه ناحیه انزلی در طرح ساحلی دریا افتتاح شد.

وی با بیان اینکه، نیروهای جمعیت هلال‌احمر و پلیس برای کمک و امدادرسانی و حفظ امنیت در طرح سالم‌سازی مستقر هستند، افزود: شهرداری به منظور حفظ امنیت جان مردم، درحال‌حاضر ۶ نجات‌غریق زن و چهار مرد را در طرح سالم‌سازی دریا در دو شیفت مستقر کرده است.

شهردار بندرانزلی تصریح کرد: در سال گذشته اجرای طرح آزادسازی حریم ۶۰ متر دریا با دستور ریاست‌جمهوری، باعث تخریب طرح سالم سازی دریا در انزلی شد و بازسازی دوباره این طرح، شهرداری را متحمل هزینه فراوانی کرده است.

وی گفت: به منظور بهسازی، تجهیز و آماده‌سازی طرح سالم‌سازی انزلی در مجموع حدود ۲۰ میلیارد ریال از منابع داخلی شهرداری هزینه شده است.

به گزارش ایمنا، بندرانزلی با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 587523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.