لایه‌روبی کانال‌های فاضلاب برای جلوگیری از تجمع آب‌های سطحی

در جلسه شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره بر حفاظت از سلامتی کارگران در هوای ناسالم بر انجام نظافت شهری پیش از آغاز ماه محرم و اجرای طرح شهردار محله تاکید شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زهرا آدینه امروز _دوشنبه، بیستم تیرماه_ در نود و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر دزفول با گله‌مندی از عملکرد شهرداری اظهار کرد: منکر اقدامات و زحمات انجام شده نیستیم اما ما نماینده‌های مردم هستیم و وقتی می‌بینیم صدای مردم بلند است ما هم صدای خود را بلند می‌کنیم.

وی با بیان اینکه نظارت‌ها در حوزه شهری ضعیف است افزود: در خصوص جمع آوری زباله‌ها و نظافت شهری وظایف مدیران و زیرمجموعه‌ها مشخص است، ما از مدیران به عنوان برنامه‌ریزان و تصمیم گیرندگان بازخواست و انتظار مدیریت صحیح داریم تا شاهد بازتاب درست آن را در شهر باشیم، امروز با وجود اینکه ادارات به دلیل آلودگی هوا تعطیل بودند کارگران شهرداری فعال و در این وضعیت ناسالم خدمت رسانی می‌کردند که این موضوع باید مدیریت شود تا در روزهایی که هوا آلوده می‌باشد به کارگرها صدمه‌ای وارد نشود.

عضو شورای شهر دزفول تاکید کرد: نظافت سطح شهر خواسته زیادی نیست، باید با افزایش نظارت و اجرای سیاست‌های مدیریت حرفه‌ای از جمله طرح تشویق و تنبیه به بهترین نحو اجرا شود.

نظارت دقیق با اجرای طرح شهردار محله

در ادامه جلسه علیرضا زمانی‌راد، عضو شورای اسلامی شهر دزفول توضیح داد: در شهرداری دزفول جلساتی برای افزایش بهره‌وری در خدمات شهری برگزار می‌شود، انتظار می‌رود رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر به جلسات دعوت شود تا در جزئیات تدابیر برای ارائه خدمات قرار گیرد.

وی افزود: یکی از طرح‌های که می‌شود در شهر اجرا کرد طرح شهردار محله‌ای است که بر اساس آن شهر به صورت موزاییکی به قسمت‌های مختلف تقسیم می‌شود و برای هر بخش یک مسئول در نظر گرفته شود تا پاسخگو مسائل پیش آمده باشد.

عضو شورای اسلامی شهر دزفول تاکید کرد: ممکن است در این طرح تعداد محلات زیاد باشد اما نیازی نیست یک شخص به صورت جداگانه مسئول باشد بلکه در عین حال که نیروی منطقه است شهردار محله نیز می‌باشد.

لزوم آموزش تخصصی کارکنان برای افزایش بهره‌وری

مهدی نمازی، عضو شورای اسلامی شهر دزفول بر ضرورت راه اندازی شهردار شب در دزفول تاکید کرد و گفت: برخی کسب و کارها در شب نیز فعال هستند که باید شهردار شب در این خصوص راه‌اندازی شود.

علیرضا مجدی نسب در صحن رسمی پارلمان شهری دزفول اظهار کرد: نیروهای زیادی از شهرداری بدون آموزش و به صورت تجربی کار می‌کنند؛ برخی مدیران نیز آموزش درستی ندیده‌اند که آموزش آنها برای رفع مشکلات باید به صورت جدی پیگیری شود.

لزوم لایه‌روبی کانال‌های فاضلاب

غلامعلی رسالتی با اشاره به انتصابات جدید در برخی از مناطق اظهار کرد: حجم کار در مناطق شهرداری دزفول بالا است مدیران و مسئولان جدید و همچنین مدیرانی که از گذشته تاکنون در رأس کار هستند باید مشکلات مناطق خود را شناسایی و در راستای رفع آنها تلاش کنند.

وی افزود: انباشت زباله در شهر به یک معضل تبدیل شده است اما گاهاً مشاهده شده در برخی محله‌ها شهرداری اقدام به تخلیه زباله در یک مکان نموده و شهروندان نیز به تبعیت از شهرداری این کار را انجام داده‌اند، این اقدام باید پیگیری و از انجام تخلف توسط شهرداری جلوگیری شود.

عضو شورای شهر دزفول تاکید کرد: لایه‌روبی برخی از کانال‌های فاضلاب بیش از یک سال انجام نشده، این در حالی است که با فرا رسیدن محرم و فعالیت تکیه‌ها و هیئت‌ها، حجم زباله ورودی به این کانال‌ها افزایش پیدا می‌کند و اگر لایه‌روبی انجام نشود در ایام بارش مجدد با مشکل تجمع آب‌های سطحی روبه‌رو خواهیم شد.

در ارائه خدمات شهری کم کاری جایز نیست

عادل دوایی فر با اشاره به گله‌مندی شهروندان از اجرا نشدن پروژه‌های عمرانی اظهار کرد: در خصوص موضوعات خدمات شهری کم کاری جایز نیست چرا که خدمات شهری ضروریات و وظیفه اصلی شهرداری و حداقل کاری است که برای شهروندان انجام می‌دهد.

وی افزود: کارگران خدمات شهری در هر شرایط در محل کار خود حضور پیدا می‌کنند اما عمده مشکل در مدیریت این کارگران و نظارت بر نحوه عملکرد است که به خوبی انجام نمی‌شود و یا اینکه تنبیه و تشویق کارگران صورت نمی‌گیرد و همه به یک چشم دیده می‌شوند.

عضو شورای اسلامی شهر دزفول تاکید کرد: عملیات‌های آبفا و اجرای پروژه آبفا به کندی پیش می‌رود که موجب نارضایتی شهروندان شده است، این حق مردم است که بدانند یک پروژه کی شروع و کی به پایان می‌رسد؟ آبفا باید این موارد را در نظر داشته باشد.

کد خبر 587498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.