وقوع ۸۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها/تداوم طرح تابستانی پلیس تا ۳۱ شهریورماه

رئیس پلیس راه استان اصفهان از آغاز طرح تابستانی پلیس راه از یکم تیر تا ۳۱ شهریورماه با هدف افزایش ایمنی و کاهش تصادفات، خبر داد.

سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طرح تابستانی پلیس راه در جاده‌های سراسر استان با مشارکت دستگاه‌های امدادی و خدماتی از یکم تیرماه آغاز و تا سی‌ویکم شهریورماه ادامه خواهد داشت. با توجه به اینکه در تابستان گذشته ۱۳۰ نفر در حوادث جاده‌ای استان جان خود را از دست دادند و ۲۰۵۰ نفر نیز مجروح شدند، به رانندگان توصیه می‌شود مسئولانه رانندگی کنند و جان خود و دیگران را به خطر نیندازند. برای داشتن سفری امن باید سیستم ایمنی و فنی خودرو قبل از سفر کنترل و هنگام سفر به طور جدی از سرعت و سبقت غیرمجاز پرهیز شود.

استان اصفهان بیشترین سهم آزادراه و بزرگراه در کشور را دارد

وی افزود: توجه به علائم رانندگی، توجه مستمر به جلو، استفاده نکردن از تلفن همراه و خودداری از رانندگی هنگام خستگی و خواب‌آلودگی نقش مهمی در جلوگیری از تصادفات دارد و با توجه به اینکه استان اصفهان بیشترین سهم آزادراه و بزرگراه در کشور را دارد، به مسافران و رانندگان توصیه می‌شود به ازای هر دو ساعت رانندگی ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در مکانی امن استراحت کنند.

رئیس پلیس راه استان اصفهان با بیان اینکه در طرح تابستانی با رانندگان دارای بیش از سه میلیون تومان خلافی و خودروهای مرتکب تخلفات حادثه‌ساز بدون اغماض برخورد و خودروی آنها نیز توقیف می‌شود، ادامه داد: مسئله مهم‌تری که رانندگان و مسافران باید به آن توجه بیشتری داشته باشند این است که بیش از ۸۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهد و بهتر است رانندگان هنگام رانندگی در این محدوده‌ها بیشتر دقت کنند.

افزایش ایمنی و کاهش تصادفات؛ هدف پلیس راه در طرح تابستانی

وی با بیان اینکه هدف پلیس راه در طرح تابستانی افزایش ایمنی و کاهش تصادفات و تلفات حوادث رانندگی است، تصریح کرد: راننده در قبال رانندگی خود و جان سرنشینان و رانندگان سایر وسایل نقلیه استفاده کننده از جاده مسئولیت دارد و باید در قبال مسئولیت خود ایفای نقش کند. مسافر نیز در قبال راننده و سایر سرنشینان وسایل نقلیه مسئولیت دارد و باید این مسئولیت را به بهترین نحو انجام دهد.

سرهنگ زارع اضافه کرد: رانندگان قبل از سفر از وضعیت راه‌ها مطلع شوند و سپس اقدام به سفر کنند تا از ترافیک‌های طولانی پیشگیری شود. همچنین با توجه به گرمی هوا و پدیده قیرزدگی احتمالی در برخی از نقاط جاده‌ها، اصطکاک بین لاستیک و سطح آسفالت کاهش پیدا می‌کند و سبب افزایش مسافت ترمزگیری می‌شود؛ بنابراین لازم است که رانندگان با سرعت مطمئن اقدام به رانندگی کنند.

افزایش احتمال ترکیدگی یا جدا شدن رویه لاستیک

وی با بیان اینکه با توجه به گرم شدن هوا سطح جاده‌ها نیز گرم‌تر شده و این گرما می‌تواند در لاستیک‌های فرسوده احتمال ترکیدگی یا جدا شدن رویه لاستیک را افزایش دهد، گفت: لازم است رانندگان از لاستیک‌های استاندارد و دارای آج مناسب استفاده کنند. پیش‌بینی می‌شود برابر سال‌های گذشته در شهریورماه شاهد ترافیکی سنگین و افزایش سفر در راه‌های استان باشیم و در همین راستا رانندگان باید همکاری بیش از پیش با پلیس داشته باشند.

رئیس پلیس راه استان اصفهان ادامه داد: مسافران هنگام سفر از توقف در حاشیه راه‌های استان به ویژه مناطق کوهستانی جهت استراحت پرهیز کنند؛ چراکه این اقدام منجر به افزایش بار ترافیکی در این مسیرها خواهد شد. افرادی که قصد سفر دارند نسبت به توزیع ساعت سفر خود اقدام کنند تا شاهد ترافیک سنگین‌تری در محورهای استان نباشیم.

وی با بیان اینکه به علت گرمای هوا احتمال خستگی زودرس برای راننده وجود دارد، خاطرنشان کرد: خستگی و بی‌حوصلگی موجب عجله می‌شود و نبود توجه کافی به جلو می‌تواند حادثه‌ساز باشد؛ بنابراین رانندگان در حین رانندگی دقت و تمرکز بیشتری داشته باشند و همواره قوانین را رعایت و از عجله و شتاب پرهیز کنند.

کد خبر 587428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.